Lagotto lycka!!!

Hej alla! Jag bara måste skriva ett snabbt inlägg, ska hämta Alex på scouterna snart. Jag har ju som sagt velat köpa hund läääängeeee och vi har ju funderat och funderat vilken ras osv men till slut bestämde vi oss för Lagotto Romagnolo efter att vi tagit reda på hur mycket fakta som helst om den här rasen. Blev erbjudna en förra sommaren, men det passade inte tidsmässigt och då känner jag att det inte blir bra för varken hunden eller för oss. Men nu så har vi bestämt oss för att den här sommaren så skulle det passa alla tiders för en ny liten familjemedlem. Kontaktade då uppfödaren här i kalmar men tji fick vi, de ska inte ha valpar förrän nästa år.

Men sen fick jag nys om en annan uppfödare som är min brors kompis syrra...

Henne har jag pratat med nu ikväll i 45 minuter, ett väldans trevligt samtal... Och gissa vad, de har parat sin tik och om allt går som det ska så blir det en kull Lagottissar under mars månad... Och en sak till som är kanon, det är att de håller på att flytta från Borås till Öland, kan det bli bättre. De flyttar den 10 februari så jag ska ringa henne när de kommit på plats till Öland och bestämma träff...

Jag är lycklig och gissa om jag har en son som kommer att bli helt överlycklig när jag berättar det här för honom. Nu över till scouterna och på återseende lite senare.. Kram från en förhoppningsvis blivande Lagotto ägare...



Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Ååå det pirrar i hela min kropp! Gud så bra!!! Galet vad roligt!! Perfekt med en uppfödare på hemmaplan emd!! Å vad jag är lycklig för er skull!

2009-01-29 @ 19:49:37
Postat av: Christina

Då blir det endel kurser då! :)

2009-01-29 @ 20:38:09
URL: http://pinapina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gud va kuuuul!!!!

Hur spännande som helst!



Kramar från Motala

2009-01-29 @ 20:59:26
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja precis, spännande! Då lä det inte skilja så jättemycket i ålder på honom/henne och Teo!

2009-01-29 @ 22:05:18
URL: http://pinapina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0