Morr!!!

En urmysig dag och en fika på stan där vi uträttat lite ärende och kollat om gardin till Alexanders rum. Efter fikan på stan skulle vi köra runt till de olika möbelaffärerna i stan för att få lite tips och hoppas hitta något fint till Alex rum som är under förändring. Vi kom till första affären och då börjar det plinga i bilen, en varningslampa dök upp, jaha, vad betyder den då?? Fram med instruktionsboken och läste. Måste kolla däcken, något med lufttrycket. Kanon, bara att fylla på lite luft och köra vidare... Trodde jag!!! Väl framme på macken och fram med luftmaskinen men vafarao ser jag... en STOR skruv har jag lyckats köra på och den luft som fanns kvar pyste ut i livet utanför däcket. Jaha, då var vi fast på en mack utan däck, men kom på att jag kände en bärgare (han har sin verkstad bredvid min fars verkstad). Ring ring och han kom och hämta oss så nu står bilen och väntar på att få ett helt däck. Så kan det gå ibland när man planerat dagen för annat, men skönt att jag tog mig till macken och inte fortsatte att köra med ett skadat däck för då kunde det ha slutat annorlunda. Ingen gardin idag, men det finns alltid en morgondag.

Kvällen kommer att tillbringas i soffan med sonen, god mat, levande ljus och många givande diskussioner.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Haft en mysig dag på stan med sonen.
2. Tog mig till macken istället för att fortsätta köra och skjuta upp problemet.
3. Gjort god grönsakssoppa till lunch och ska nu börja med god middag till kvällen, hemlagade biffar och skivade stekta potatis med god sås och sallad.

Tänd ljus och tänk på allt bra vi har i vår närhet, lyckan finns ofta närmre än vi tror.




Kommentarer
Postat av: Angelica och Zebbe

Zebbe: Det är synd att ni fick punka.

Angelica: Härlig fm men tråkigt med bilen Ska bli spännande o se Alex nya rum växa fram. Ha en fortsatt härlig lördagskväll



Kram från Motala

2009-01-24 @ 19:33:57
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0