Nytt år och nya möjligheter...

2009 är här och jag tog mig in i det nya året med feber och sömnlös natt och värk i halsen... Min första tanke blev: inte ska det väl börja så här!!! Men sjukdom är ju inget man kan styra över. Så jag hoppas på ett bra år iaf.

Föregående år har varit händelserikt både på gott och ont. En årskrönika kommer...

Det jag ska bli bättre på det här året är att:
1. Lyssna på min kropp, vad vill jag...
2. Göra saker som gör mig glad och läsa många böcker...
3. Ge mig mer egentid...
4. Massage minst 10 gånger det här året...
5. Lära mig något nytt och gå en fotokurs...
6. Gå ner till min trivselvikt och stanna där...
7. Inte oroa mig i onödan för saker jag inte kan göra något åt...
8. Må bra och göra roliga/spännande saker tillsammans med min goa son...
9. Resa, vilket jag fullkomligen älskar att göra...
10. Ta tillvara på livet som är en gåva och vårda det ömt...


Har precis avslutat två bra böcker.

Bok 1 var väldigt bra, stäckläste den. Handlar om en pilgrimsfärd för att hitta sig själv igen och glädjen med livet efter en tung höst och tunga besked att bära. Många tankar om hur man vill leva och varför man gör vissa val här i livet.
Bok 2 var svår i början men envis som man är fortsätter man läsa och vips så är handlingen fängslande. Handlar om sorg och hur vi hanterar den och hur olika vi tar hand om den. Man får följa Veronikas färd och hennes kärlek som tar henne framåt i livet. Hon lär känna en gammal dam vid namn Astrid och lär Astrid att ta vara på det liv som finns kvar att vårda. De öppnar sig för varandra och man får som läsare följa deras olika livsöden.

Båda böckerna är väldigt bra och jag kan varmt rekomendera er att läsa dem.

Våra goa vänner från Motala är här hos oss och ska vara det till på måndag. Det är alltid lika kul att träffas och man tar vara på tiden extra mycket eftersom vi inte ses så ofta. Idag har vi mest skrattat, pratat och skrattat lite till. Åt tacos till barnens stora förtjusning. Sen tyckte jag att min vännina skulle starta en blogg så även jag kan följa deras vardag. Så det har vi ägnat mesta delen av kvällen till, tack Johanna för att du styrde upp det här lite, haha... Nu är hon igång och vi sitter här och bloggar båda två... 

Här äter vi goda tacos, mums...

Det var allt för idag, nu blir det sängen och nana lite. Kram från mig... 


Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

sv: Tack desamma! :)

2009-01-03 @ 02:00:31
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0