Härliga dagar!

Det är så gott när solen skiner och himlen är blå, jag är en riktig sommartjej. Trivs bäst i värmen och mår bäst när solen värmer min kropp. Ett dopp i vår pool blir det lite då och då, så himla skönt. Låg där i ett bra tag på fm ända tills en valross äntrade poolen. Ja, sonen  tog ett skutt och sen vart det slut på fridens i poolen, men kul vart det. I onsdags åkte vi till Borgholms marknad, en härlig dag och en rolig utflykt. Moltaz åkte i sin nyköpta bur utan att säga ett pip, gick kanon. Det var jag, Alex, Zebbe och mina föräldrar som åkte på utflykt och när man är på utflykt med pappa Bo så blir det alltid lite Öländsk historia, alltid lika kul att höra hur det var när han var barn i Borgholm.

I det här huset bodde pappa när han var barn.

Fin fina bilar stod uppställda på torget.

Moltaz skötte sig kanon även att det vart många människor och många hundar att trängas med. Fick i och för sig bära honom lite då och då när det blev för många fötter för nära. Men matte och Moltaz njuter lika mycket i bärandes stund så det är bara mysigt. När vi kom hem så hade vi pizzamys för Zebastian skulle åka hem på torsdagen. Så mys och film blev det. Sen sov vi gott.

Man kan riktigt se buset i hans små lagottoögon.

På fredagskvällen kom goingarna Annelie och W förbi, så mysigt med lite oplanerade möten. Mys för hela slanten och lite god middag med en busig William och en nyfiken och lekfull Moltaz som höll låda...



Tack Annelie och W för en mysig och trevlig kväll, det får vi snart göra om..

Nu har vi precis kommit hem från föräldrarna där vi njutit av god mat och gott sällskap. Lite grillning är aldrig fel och framförallt inte när det görs av en grillmästare vid namn Bo... Tack för god mat mina söta och fina föräldrar.

Nu sover mina grabbar och jag ska slå mig ner i soffan en liten stund innan jag intar sängen. Ny dag väntar i morgon. Den kommer att tillbringas hemma vid solen, vid poolen, med bra bok, med fin son och med en underbar liten Moltaz.

Moltaz dagbok:
Idag har matte klippt mig och ni skulle bara se hur mina tassar såg ut, hihi... Jag lura henne genom att först ligga still och vips så snurrar jag runt med tassarna så hon har det inte lätt när hon ska på och klippa mig. När vi kom till "morrmor" så tyckte hon inte alls att det kunde se ut på det där viset, så utan att jag hann demonstrera så lura de mig och i ett nafs så vart tassarna fina.. fy vad de är snabba ibland. Matte säger att mina klor behöver klippas, men det håller jag inte alls med om. Jag är rädd om mina kklor, jag ska nog skrika och tjivas en hel del näär den där klotången kommer fram.
Voff voff från Moltaz.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Visst är det mysigt med oväntade besök. Allra helst om det är en lite W-kille som kommer.

:-))

2009-06-29 @ 23:52:44
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Låter verkligen som underbara dagar i solen. Så härligt!!



Kramar från Motala

2009-06-30 @ 11:02:16
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0