Våren i antågande

Lördag i kalmar och min lilla familj tog sig en liten promenad. Så härligt, så ljust, så vackert... Det är så härligt när våren är på gång och solens strålar värmer igen. Vi gick in mot stan förbi slottet och spanade vårtecken.



Inne i stan såg vi tydliga tecken på att gågubbarna är i stan. Steg för steg har de tagit sig till Kalmar och ska hela vägen till Haparanda.

Senare under kvällen gick vi förbi inspelningsplatsen på larmtorget och där såg vi dem live. Gamla goingar som gör något gott för en angelägen sak. Hade tyvärr inte min kamera framme så därav inget kort på två skäggiga gamla goingar. Men såg Gerts rävsvans som han stolt visade upp för den intresserade, haha det som inte en del såg innan de tog i den var att det var blod och skit kvar, haha... inte så roligt...kanske...men lite, haha 

På kvällen var det buskis som gällde, Solsting och snesprång. Många goa skratt blev det och Alexanders favorit var ju med, Jojje och han är så himla bra, man skrattar bara man ser honom.

Efter buskisen gick vi ut och åt. Föräldrarna var också med på buskis, alla tre fick biljetterna i julklapp och nu så blev Alexander och jag bjudna på restaurangbesöket. Mums och trevligt vart det.

En härlig lördag blev det och det behövs ibland, pigga upp vardagen lite.

Söndagen är väl inte lika fin om man tänker vädermässigt, grått och trist och inslag av regn. Blä, inget kul alls. Vill ju ha vårvarmt alla dagar nu och solens strålar vill jag se... Tittar ut genom fönstret och det regnar för fullt så då är soffan en skön plats att befinna sig i. Kollade reprisen på Robinsson idag och jäkla vilket skitställe de hamnat på, ingen paradisstrand där inte. Men det är helvetet före paradiset tror jag, de kommer nog att hamna på ett bättre ställe genom att vinna tävlingar och sådant. Allt för spänningens skull och för att få bra tittarsiffror.

Hoppas ni alla haft en härlig helg och är utvilade för den kommande veckan som väntar.
Ta hand om er och kom ihåg att ni är alla betydelsefulla och fina.
Kram

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken härlig lördag och helg ni hade.



Saknar dina "tre saker som jag gjort bra idag" Kommer dom igen? =)



Kramar från Motala

2009-03-23 @ 08:14:02
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Inte utvilad men vår i näsan har jag allt. När jag körde hem från Kalmar kom de två vandringsgrabbarna gående mot Kalmar, kul grej. Man skulle bara snöra på sig vandarskorna och travat med.

Vilken mysig helg ni har haft. Det ger hälsa kraft och mod.

Ha en lika trevlig dag/ ;-))

2009-03-23 @ 09:13:38
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Christina

Svar. Jo ryktet stämmer, ska bara hinna ta en bild också! :)

2009-03-24 @ 18:47:15
URL: http://pinapina.blogg.se/
Postat av: lisette

Hallå där :) Jag har precis laddat upp massa kläder på min outlet där jag säljer både skor, accesoarer, kläder och blandat.. snart tänkte jag även börja att lägga upp smycken :)



Http://lisettee.blogg.se/outlet



Här ovanför ser du direkt adressen till min outlet, hoppas du hittar något.. skriv en kommentar om du finner något du är intresserad av :) kram lisette !!

2009-03-26 @ 08:12:45
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: lisette

ja men verkligen.. förstår mig inte på människor, tack för kommentaren..

2009-03-26 @ 09:16:39
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: SOMMARUNGARNA!

Godmorgon sötis!

Har du sovit gott? Ha en helt underbar dag!

KRAMAR'!

2009-03-26 @ 09:54:19
URL: http://sommarungarna.blogg.se/
Postat av: SOMMARUNGARNA!!

Sv: :)

Men hur mår du då??

KRAMAR

2009-03-26 @ 18:36:41
URL: http://sommarungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0