Pianocafé och Mors dag!

Igår var vi nere vid Söderportscafét (ligger vid slottet) och fick ta del av underbart pianospel. Det var 30 elever från kulturskolan som spelade varsin låt. Alexander spelade "Det vackraste" av Nanne Grönvall. Det var verkligen vackert att höra, som mor blir man verklligen stolt. Alla var verkligen duktiga och gjorde sitt bästa. De var så stolta efteråt när alla fjärilar i magen lagt sig. En fin stund, mor och far var också med och lyssnade på sitt älskade barnbarn. Moltaz låg och sov i mitt knä under hela pianokonserten, hihi. Sövande med livespelning. Efteråt gick vi hem hit och fikade lite på en solig altan. Det var fint väder igår men det blåste lite för mycket så i skuggan blev det lite kallare. Alexander och hans kompis Robin åkte därefter och badade nere vid Stensö, hujedamej... Moltaz och jag valde att ligga i solen på altanen och gotta oss istället.

Nu är det Alex tur att spela...

Moltaz och en nyfunnen vän...

Kärlek på altanen...

Precis just nu visade Moltaz att han minnsan behövde göra ifrån sig nummer 2. Det tog ett tag innan matte fatta men tillslut så fatta jag och så ut med en gång. Fina valp som visar tecken på nr 2 istället för att göra det inne på mattan.

Idag är det söndag och en alldeles speciell dag. Så idag sänder jag en tanke till alla mammor ute i stora vida världen. En speciell kärlekstanke till min egen mor, tack mamma för att du är så underbar och fin. Tack för att du alltid finns och ställer upp när det behövs, tack för all kärlek du ger och tar emot. Jag älskar dig av hela mitt hjärta

Jag önskar er alla en underbar dag och till alla mammor som jag känner skickar jag en stor, varm, härlig morsdagskram, puss till er alla...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Oh va mysigt att sitta och lyssna på pianospel ute i det fria. Det är bra att Moltaz får följa med då lär de sig att koppla av i olika situationer.

Kram

2009-06-01 @ 19:14:41
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0