Fantastiska jag!!

Jag är helt underbar, jag är värdefull och helt fantastisk. Vad glada ni måste vara som får läsa en sådan härlig blogg skriven av en sådan underbar tjej som jag...

Ja, det var en positiv föreläsning jag var på i torsdagskväll. Denna man i mogen ålder hade på sig en tröja med ett STORT rött hjärta och stora blommor, bara det fick mig att bli glad. Atle Johansen heter han och föreläste om hur man gör för att sprida visdom och glädje. Hur man mår gott på arbetsplatsen, vikten av att ha roligt på jobbet, vikten av goda historier på jobbet och gav konkreta nycklar för att skapa "vi känsla" på jobbet men även konsten att lyckas på hemmaplan. Den var väldigt inspirerande och gav många tankar. Jag försöker vara en positiv människa som ser lösningar istället för problem, men självklart går ju inte det alltid... Men det är gott nog att försöka, att göra sitt bästa. Igår gick det inte, blev lite arg på en som inte skött sina åtagande när det gäller fars angelägenheter... Det skulle varit skött redan i maj men icke sa nicke. Så igår ringde revisorn och jag fick på stört åka dit... Så dumt att inte göra det man måste och när man måste det. Men nu är det gjort och jag hoppas det inte blir några negativa följder av det hela.

Idag har vi haft en härlig stund med valpgänget. Moltaz är alltid lika glad när vi kommer till Öland. Idag har vi övat: passivitetsövning, sitta kvar övningar, gå i koppel med olika uppgifter på vägen och vi fick även testa lite agility i liten upplaga. Läxan sen förra veckan går vi alltid igenom och high five gick klockrent. Moltaz har kunnat det länge så extra kul att visa upp. Till nästa gång ska vi lära honom att vinka...

Alexander är så nöjd med alla hundar omkring sig.


Hoppa över

Krypa under

Och så tunneln

Moltaz favvotjej :-)


Moltaz har varit helt slut sen vi kom hem, det är först nu han börjar röra sig så smått igen. Ska snart ut på en promenix. Alexander är och äter middag hos en kompis som ska sova här inatt. De gick tidigare ut för att leta pant och hittade en hel del som förvandlas till pengar som i sin tur räcker till godis och läsk. Små entrepenörer ;-)

Jag kommer ha hela soffan för mig själv ikväll eftersom grabbsen skulle kolla film inne på Alex rum. Myser av tanken, hela soffan, hela tvn och så blir det nog lite godis också.

Ha det gott nu alla ni fantastiska människor, stora som små. Säg till er själva att ni är helt underbara och värdefulla och att det finns bara en av dig och det är du. Glöm aldrig bort det!

Puss till alla och en varm go kram, trevlig lördagkväll önskar jag er.


Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

MYS!

2009-10-10 @ 19:32:44
Postat av: Angelica

Jag håller med dig!! DU ÄR FANTASTISK!!!

Kramar från mig

2009-10-11 @ 22:25:34
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Ewa-Lotte & Staffan

Hej och tack själv för ett alltid lika trevligt och intressant samtal. Så kul att se att du tittar in hos oss på bloggen/hemsidan.

Vi är mycket stolta över er!

Både Alexander och du Sofie är drömvalpköpare! Hoppas vi snart ses.

KRAM till er alla från uppfödarna på Öland

2009-10-11 @ 22:59:31
URL: http://doggar.se/doggmasters
Postat av: Lotta

Sitter med ett leende på läpparna. Va go du är. Det är ju så det är, vi är så värdefulla och alldeles otroligt underbara.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-10-13 @ 21:35:39
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0