Moltaz...

Moltaz haltar, har ont i tassen. Matte orolig... Idag så åkte vi till bruksans inhängnad för att släppa Moltaz lös lite. Alex och Moltaz sprang från sida till sida och hade det så kul. Men i inhängnaden så finns det lite agility hinder och vi har ju en väldigt nyfiken, sprallig hund som gillar att klättra på höjden. Så självklart skulle det ju testas och det gick kanon, han hade full koll på vad han gjorde. Alexander blev så lycklig och kände att det var så kul, känslan av agility... Men när Moltaz återigen skulle upp på höjden så blev han för ivrig och hoppa liksom av innan han hunnit ner. Han skrek och fick ont i benet, men lugnar sig fort igen och ville upp och gå. Men därefter haltar han på vänster fram, jag har känt och klämt och böjt och han visar ingen smärta eller obehag men han haltar. Blivit lite bättre nu under kvällen. Han är busig och pigg ändå så det är ju ett gott tecken. Men matte orolig, får avvakta tills i morgon för att se hur han går. Ringer nog och rådfråga veterinären iaf för säkerhetsskull. Min lilla kille, tänk vilken plats han har i mitt hjärta, det är som att återigen fått ett litet barn. Samma oro, liknande trots och bus och samma villkorslösa kärlek. Tack mina fina killar för att jag har er i mitt liv. Älskar dig Alexander och dig Moltaz. Hoppas verkligen benet känns bättre för Moltaz i morgon...

*Puss och sov så gott*


Kommentarer
Postat av: Ewa-Lotte

Godmorgon till er alla.

Troligen har Moltaz stukat sig och behöver några dagars vila upp till en vecka.. inga långpromenader, ingen agility eller annat bus utan bara liten kissepromenad och sedan in i värmen och vilaigen. Blir han sämre och mer får ont eller om benet svullna eller om han inte är bra inom en 5-6 dagar... direktline upp till veterinär!

Kram E-L

2009-10-23 @ 08:53:36
Postat av: Angelica

Hoppas på snabb återhämtning för Moltaz

Kramar till er alla från oss

2009-10-23 @ 12:08:33
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så gjorde en av våra hundar me. Men om du lyder Ewa-Lottes råd så kommer allt att ordna sig igen. De är ju så ivriga de små liven.

Håller tummarna

Kram

2009-10-26 @ 08:37:48
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0