Nu e de slut...

...på den underbara långlediga tiden. Fy farao vilken ågren, semestern och ledigheten till ända. I morgon börjar allvaret, vardagen igen. Tider att passa, väckarklockan ska ställas, jobbet ska skötas. Och det ska jobbas i ca 98 dagar innan nästa ledighet infaller och då är det jul ; )

Men jag är en sommarmänniska och trivs bäst i värmen så julen känns långt borta... Det har varit 10½ härliga veckors ledighet, mycket bara vara tid och mys med familjen. Mystid och lära känna tid med Moltaz, vår fina lagottokille. Det har varit skönt att vara ledig och välbehövligt med tror jag, har haft mycket omkring mig de senaste åren.

Sist jag skrev var vi i startgroparna att köra till vänner i Motala. Ett kärt återseende med kramar och skratt. Underbara, slappdagar med mycket prat för oss mammor och lek för grabbsen. Grabbsen och jag passade även på att gå på bio, Harry Potter blev det, en bra film som vi rekomenderar er att se. När fredagen kom så vart det dags för hemfärd och en vecka utan vår fina, söta, goa Moltaz. Angelica skulle vara hundvakt medans vi for vidare till Bornholm. Fy vad jobbigt att lämna honom, tårarna sprutade länge och det vart så tomt. Men Moltaz hade haft en bra vecka tillsammans med Motalagänget. Tack min älskade vän för hjälpen, tack grabbs för att ni tog hand om Moltaz. Love you all...

Sen vart det då dags för resan till Bornholm där kära far skulle överaskas på sin 70 års dag. Det blev morgonsurprise med råge. Vi skulle även fira min kära bror som fyllt 30 år fredagen innan. Far visste inget om resan till Bornholm så han blev glatt överaskad när vi kom med frallfrukost och ett rim där han fick gissa sig till resemålet.

Den lekfulla sidan finns kvar ; ) Grattis än en gång...

Efter frukost och packande så körde vi mot Ystad där vi mötte upp min lillebror och C. Inväntade färjan som gick kl. 18.45. Resan gick bra och vi hittade till stugan vi hyrt, fint ställe som låg kanon. Bra avstånd till det mesta som vi ville göra under vår vecka på Bornholm.

Jag får fortsätta i morgon med bilder från resan och resten av tiden fram tills nu. Sängen väntar för jobbet kallar i morgon och väckarklockan ska göra sitt och Fia ska upp utan att snoza så förjordat. Alexander och Moltaz är lediga ett tag till, skolan börjar inte förrän den 27 augusti, så mysigt de ska ha...

Sov så gott så uppdaterar jag under kvällningen i morgon, massor av bilder finns och en hel del har vi hunnit med, så det finns en del att berätta och visa er...

Tjingeling så länge..

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det var så härligt att ha era lille goding hos oss Ett sant nöje.

Ser fram emot att höra mer om Bornholm ;-)



Kramar från Motala

2009-08-05 @ 23:52:29
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0