Isprinsessa!!

Tisdag och jag höll knappt på att ta mig ur sängen, är sååååååå trött. Vill ha helg nuuuuuuuu. En kul grej på jobbet idag är att vi har varit och åkt skridskor med barnen. Jag och 6 barn har äntrat isen under en timme. Kan väl säga att det började si så där... Sofie tar sig ut på isen och säger: men gud vad har de gjort med isen, det går ju inte att åka, åh vad jobbigt när de inte kan fixa till isen innan vi ska åka... suck och stånk... men efter ett visst depp så inser jag att mina skydd är kvar på, tacka faaaan för att det inte går att åka då. Tankspridd??? Jag?? Neeee... När väl skydden var av så gick det riktigt bra, isen var ju fin... Kul som bara den är det att åka, fick mersmak. Ska åka tre gånger till med jobbet, jippie.



Ikväll har jag varit på massage och den här gången tog jag helkroppsmassage, har bestämt att jag ska unna mig massage regelbundet detta år. Det är helt underbart att bara ligga och få den här sortens beröring, me love it...
Hon som masserar mig heter Nina Granbom och det är även henne jag har som min vägledare under min viktnedgångsresa. Nina har skrivit en utav böckerna jag skrev om i ett tidigare inlägg "Med trasiga fötter mot ett helt hjärta". Bra bok och en härlig medmänniska som har mycket bra att säga och tänkvärda ord på vägen att ge.

Ikväll har även Alexander och jag plockat bort julen, alltid lika skönt när man gör det. Så nu ska våren in i vårt hem. Det blir nog ett projekt till helgen e för trötter nu.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Åkt skridskor och bara njutit.
2. Myst och plockat väck julen med Alexander samtidigt som vi sjöng julsånger, härligt.
3. Gett mig själv egentid och fått massage som jag älskar.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken härlig dag du verkar ha haft, med både dig själv, jobbet och framförallt din son

kram från motala

2009-01-13 @ 23:04:23
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varmt tack för din fina, uppmuntrande kommentar!



Det ser ut som du hade det toppen på isen! :-) Kram! ♥

2009-01-14 @ 19:43:52
Postat av: Anonym

Jag kan se dig framför mig glida fram på isen och barnen står helt förundrade och impade.

Ja då är julen över även för er, hittade ni något undangömt julgodis att smaska på?

Kram kram

2009-01-14 @ 21:43:48
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0