Jag kan!!

Ja, det kan jag... Jag har alltid haft en hatkärlek  till omonterade saker som ska ihop med hjälp av en beskrivning och lite muttrar. Det är inte roligt, neeeeeeeeee men visst, vill man som jag ha nya saker/möbler ibland så krävs en viss fingerfärdighet och singel som man är så är det bara att bita i det sura äpplet och fixa det som ska fixas. Var är ni män??? Det som stod på schemat att fixas var en nyinköpt fåtölj till Alexander. Han vill ändra på sitt rum, ha det lite mer, ja lite äldre eller bort med lite leksaker och in med en annan stil. Så vi har så smått påbörjat förändringen och då innebar det: ut med hans puff och in med en fåtölj. Iväg till IKEA och shoppa, hem med en kartong och sätt igång. Jippie...
 

Men det som glädjer mig under ihopmonteringen är att i pysslandet med muttrar och skruvar och delar är vi ett team, jag och Alex och det som egentligen inte är roligt blir det helt plötsligt. Vi fixar det tillsammans och det är ju toppen. Tack min goa son för din hjälp och entusiasm i monteringen, du börjar bli en stor och självständig grabb, love you




Klar!!!

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Lyssnat på och hjälp min son i hans funderingar kring förändringar i hans rum.
2. Köpt fåtölj och monterat ihop den tillsammans, jag kan ju!!
3. Börjat ringa runt Lagottouppfödare, önska oss lycka till...

Sov gott och dröm sött alla mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

LYCKA TILL!!

2009-01-20 @ 09:50:01
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie, Andreas och William

Åh lycka till! Kram kram

2009-01-20 @ 12:43:14
Postat av: Angelica

Du är ju så duktig Där ser du att du kan. Vilken härlig stund med sonen. Man blir nästan förvånad ibland av hur stora barnen har blivit, eller hur? Teamkänslan är så underbar.



Lycka till med hundletandet



Kramar från Motala

2009-01-20 @ 21:23:38
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Micka

snygg bloggdesign (:

gillar det rosa och det bruna tillsammans.

2009-01-22 @ 23:45:11
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0