Min stora grabb!!

Ett konstanterande jag gjort i veckan, visserligen fyller han 12 i maj men ändå... Det är svårt att inse hur fort det går, hur fort utvecklingen går. Det började med att han ville göra om i sitt rum, göra det lite mer vuxet, lite mindre färg, lite snyggare som han uttryckte det. Därav fåtöljköp och annat smått och gott till hans rum, ska iväg i morgon och se om vi kan hitta ny gardin till hans rum.
Så här kommer det nog att se ut fler gånger den närmsta tiden, haha...

Det man också märker det på är vårt sätt att kommunicera, vi har haft underbara samtal den här veckan, innan också givetvis men nu ligger de på en annan nivå. Ett samtal var i början av veckan och det handlade om kärlek, oj, hjälp nu har vi kommit in i en annan fas, fram med blommor och bin boken igen, ett underbart samtal som jag lovade att inte skriva så ingående om. En annan sak som märks är att vi närmar oss puberteten med diverse humörsvängningar och diverse uttryck och känsloutbrott... Varje ålder har sin charm eller slita håret effekt, hur gör man nu??? Men som sagt den största delen av våra liv tillsammans är bra, så det gäller bara att hantera de andra situationerna på ett bra sätt och ha förståelse för deras utvecklingsfas. Jag kommer ihåg alla faser vi gått igenom under alla 11 år och man har stått som ett frågetecken och undrat: hur gör man nu??? Men otroligt nog så har jag alltid hittat en lösning på det som uppstått just då och det är bara att fortsätta i samma anda och ha vetskapen om att vi fixar även det här...
 
Nu blir det tv och Lets Dance, så många olika personligheter på en och samma gång .

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Fixat iordning USB minnet med Maldivern resan så Alex kunde visa det i klassen idag, det hade varit populärt. Nu vill hela klassen dit, haha.
2. Tänkt extra mycket på att inte stressa, när det uppstår stress så plockar jag fram mina inre bilder som får mig lugn och harmonisk igen.
3. Lagat god mat ikväll till Alexander och hans kompis Robin, suttit och pratat med grabbarna och haft en väldigt trevlig kväll så här långt.
2.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är väl rustad för förändringarna i era liv. Ni har en så härlig kontakt du och sonen, så det kommer att bli sååå bra även om det blir jobbigt ibland



Kram från Motala

2009-01-23 @ 20:50:58
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Johanna och Stina

Ni har en fantastisk relation! Vårda den ömt!!

2009-01-23 @ 21:40:43
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det är gott när barnen växer och man får följa dem genom deras otroliga resa.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-01-24 @ 12:03:01
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0