Long time...

...sen sist
Ja, det var ett tag sen jag skrev och det har inte blivit någon kontinutet i bloggandet. Får se till så att det blir en ändring på det. Fick en utmaning av Johanna och beskriva hennes blogg med ett enda ord, och ordet blir:

Glädjeinspirationsbloggen

Vad har då hänt sen sist, tja jag har börjat på en teckenkurs genom jobbet. Tyvärr infaller den på måndagar precis samma tid som Alexander rider så måndagar är ingen lugn dag utan bara superstressig... Men kursen är kul och lärorik och ett måste i och med att vi använder oss av tecken med barnen i det dagliga arbetet. En sak till som har förändrats med tanke på jobbet är att jag numera jobbar med minstingarna. 1-3 åringar och det var ju inte precis det jag tänkt mig. Men måste säga att det är riktigt kul, de är för goa och så mycket de lär sig och utvecklas. En riktig utmaning som jag tagit mot med glädje.

Förra lördagen så sålde vi prylar på loppis i folkets park, det gick väldigt bra för sonen. Överlycklig och 1300kr rikare blev han, för mig gick det inte lika bra alls.. Jag kan varmt rekomendera er att låta barnen rensa ut sina rum och sälja på loppis. Det kan ju vara väldigt jobbigt för barn att rensa och göra sig av med leksaker och dylikt, men får de en peng för sina gamla saker så blir det lite lättare att göra sig av med det...

Alexander har varit iväg på lägerskola med klassen på Ljungnäs, de sov borta en natt och var med om många roliga och spännnade äventyr. Jag hade en mammakväll med film, såg "Män som hatar kvinnor". En grym film och sevärd, tur att inte Alex var hemma för den var så långt ifrån barnvänlig man kan komma.
 

Har inte läst böckerna, funderar på att göra det.

Nu är det helg igen och det tycker jag är så himla skönt, i fredags så var vi bjudna på middag hos mammsen, gott var det, tack mamma. När vi kom hem stupade vi i säng, trötta som bara den. I går var det skola för Moltaz igen, så vi styrde kosan mot Öland. En kul och lärorik stund med vår fina hund. Vi övade kontaktövningar, gå fint i koppel med och utan klicker. Inkallningsövningar och gå över en stege och lite klickerövningar. Därefter var det lössläpp, duktiga hundar som lekte så bra och sen var det en timmes teori inne där vi gick igenom hälsoråd för hundar och lite annat matnyttigt. Det är så kul att ha hund nu när man har lärt sig hur de fungerar och framförallt hur man ska göra för att få en trygg och harmonisk och livsglad hund.



Hm, vad ska jag göra här då? Stege? Hm, brukar ju klättra uppåt..

Godis, ja tack.

Vi kör en gång till matte, nu vet jag hur jag ska göra.

Det är så härligt med Moltaz för han vet precis hur han ska göra efter en gång. Ser ni fokuset hos Moltaz, vet hur han ska göra och gör det med bravu. Det gick så bra att matte glömde bort att ge godis, hihi.

Sen var det dags för lek och bus med hela valpgänget.


Söta tjejen tyckte Moltaz

Tjoho vad roligt livet är.

En härlig dag på Öland med många lärorika stunder. Hemmet stod på tur och så här trött var Moltaz när vi kom hem, sötnosen.


Idag är det söndag och en riktig slappdag hemma hos oss, har inte gjort något vettigt alls. Ibland så behövs de dagarna oxå och de är så sköna.

Hoppas ni alla har en härlig söndag med sol och värme där ni befinner er, snart blir det långpromenad i det härliga vädret med min fina flock.

Puss och Kram alla fina människor






Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej gumman Har saknat dina inlägg här på bloggen så skönt att se att du är tillbaka.

Vilken härlig helg ni har haft o vad han har vuxit Moltaz. Stora killen nu.



Kramar från Motala

2009-09-21 @ 09:42:17
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Annelie

Duktiga ni och duktiga Moltaz!! Kram kram

2009-09-24 @ 11:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0