Dagarna två...

Igår hade vi en mysig våffellunch. Jag och Alex bjöd på våfflor för fulla muggar. De vi bjöd var familjen. Min lillebror och hans tjej skulle ta tåget hem så vad passar inte bättre om lite våfflor innan hemresan. Vi dukade mysigt och tände ljus och satt och hade en trevlig stund tillsammans.
Idag tog Alex, mor och jag bilen och körde till Karlskrona. Lite shopping stod på schemat och även en tur till Björkholmen där mormor och morfar bodde när de levde (saknar dem massor). En mysig dag blev det tillsammans och det var väl främst det vi var ute efter. Köpte en härlig kofta till mig och en finfin tröja till Alex, så lite handling blev det iaf..
När stan kändes klar tog vi bilen och styrde ut mot Björkholmen där mamma berättade var hon föddes (alltid lika kul att höra det). Hon visade var hon brukade leka, var hennes kompisar bodde och var hon jobbade som ung.. Nostalgi på hög nivå, en mysig sådan. Vi åkte till huset där mormor och morfar bodde, känns lite konstigt att inte gå in och krama om mormor och vänta på hennes fråga: ska vi gå in till stan en stund Sofie, mitt svar var alltid: JAAA mormor det gör vi... Sen rände vi backe upp och backe ner och hade hur trevligt som helst.  Men det är 20 år sedan den frågan ställdes och jag saknar den oerhört mycket...


                                                                                        Kort från fikastunden, de
                                                                                        hade speglar i taket...
                                          
Här bodde mormor och morfar...

När dagen gick över till eftermiddag och det började skymma ute styrde vi vidare hemåt, hem till kalmar igen. Vi släppte av mamma och körde sista sträckan hemåt. Ett litet ärende in till stan innan vi kom till slutstationen. Passade på att ta ett kort på vår vackra domkyrka... Nu blir det sängen, så god natt till er alla... Kram...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0