Hemma igen...

Hej på er alla! Nu är vi åter hemma efter vår paradis semester, två veckor barfota iklädd endast bikini, utan tv, tidning eller  någon tid att hålla reda på. Det var endast när magen började kurra som man visste att nu är det matdags. Inte för inte ön kallar det för "No shoes no news". Mellan 27-40 grader varmt och mycket sol, lite regn och ett åskoväder har vi varit med om. Vattentemperaturen låg på ca 28 grader och livet under ytan var helt fantastisk, har snorklat 1,5 meter över sköldpaddor, stingrockor,mantor, muränor, revhajar och fiskar i alla dess färger och storlekar. Jag är helt lyrisk och vill verkligen tillbaka, helst nu... Nån gång så... Jag skrev dagbok under min semester och den kommer ni få ta del av, text och bilder. Har väl en si så där 1000 bilder, haha. Filmade även en hel del. Nu är klockan 01.00 nere på Kuredu där vi bodde så nu är jag trötter och ska snart krypa till sängs. Alexander har redan gått och lagt sig, helt färdig och sen är vi så frysna, det är ju så himla kallt i Sverige... Vill bo i värmens land, jag trivs verkligen när det är varmt. Sov gott så kommer det snart mera... Natti natti


Barfotapiloterna som tog oss från Males flygplats till vår ö Kuredu, en
flygning på 45 minuter i ett sådant här sjöflyg.

Vårt nya hem...

Utsikten...

Ett litet smakprov, men som sagt det kommer mera. Nu måste jag sova
är så trötter... Drömmer mig bort till sanden mellan tårna och solens
värmande strålar...

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

WOW!! Så coolt!! Ser fram emot en hel massa semesterblogginlägg!

2008-12-01 @ 22:17:04
Postat av: Christina

oh, saknar Egypten riktigt mycket när man ser det där! :)

2008-12-02 @ 21:28:05
URL: http://pinapina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0