Julen 2009

Hej alla! Vi klarade oss och var friska på självaste julafton. Alex fick ju den där hemska kräksjukan natten till tisdagen och på tisdagen hade han feber men när självaste julafton kom så var han frisk. Och jag klarade mig, det trodde jag aldrig utan jag såg en jul framför mig liggandes i soffan och ha tråkigt. Men nu gick det bra och julen löpte på med mys och gosaker. Vi börjar vår jul här på morgonen med lite paketöppning bara Alex och jag och sen är det lite förberedelser för jullunchen. Då kommer föräldrar och lillebror hit och vi njuter av tomtegröt och skinksmörgås och annat smått och gott. Därefter är det dags för årets julkonsert i form av Alexander vid pianot, jag älskar att höra när han spelar.

Alex i full färd med att öppna paket.

Alex vid det dukade julbordet, min fina kille...
Efter vår jullunch här hemma hos oss så åker vi hem till föräldrarna för att fortsätta vårt julfirande där. Kalles jul är ett måste även om man sett det alldeles för många gånger. Sen blev det matförberedelser och en väntan på att tomten ska komma. I år fick vi höra att tomten har gått i pension så en tomtenisse fick hoppa in i stället. En söt sådan som gjorde ett väldans bra jobb.
  
Visst är han söt!! Lite lagom rund om magen var han oxå ;-) 
Därefter vart det julklappsöppning, alltid kul eftersom jag älskar paket. 
 
Äntligen får man bygga ihop sina legopresenter.
Det var en lugn och mysig jul med familjen, vi sov över  i deras lillstuga och sov som små troll. Dagen efter åkte vi till världens snyggaste häst och gav honom lite hö...


Det var julen 2009. Jag önskar alla en härlig fo

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

god fortsättning, men det var ju julen 2008 =)

2008-12-27 @ 10:55:31
URL: http://minisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0