Mysprat...

Det är så skönt att ta till vara på det lilla här i livet, Alexander och jag hade en härlig pratstund ikväll vid kvällsmaten. Han berättade om boken som han och 2 av hans bästa kompisar ska skriva. Det är en fantasy inspirerad bok om Hober och Älvor och mycket mera. De har hela berättelsen i huvudet och de har påbörjat sitt skrivande en del. Det är så härligt att höra en sådan entusiasm kring deras intresse. Jag ser med spänning på att få läsa deras bok, har även fått ett erbjudande om att få prata in boken på hörserie. Man tackar för förtroendet...

Julstämningen stiger här hemma och nedräkningen har börjat inför jul. Ser fram emot myset som väntar och ledigheten. Håller förresten på att sortera korten från Maldiverna, det är väl en si så där 1000 bilder men snart så har jag nog ordning på dem och kan visa er en hel del här på bloggen. Åh, vad jag längtar tillbaka när jag ser bilderna. Nu väntar sängen och lite läsning, läser just nu: Tusen strålande solar av: Khaled Hosseini. Läste hans förra bok Flyga drake på Maldiverna och jag måste säga att de är väldigt bra. Kan rekomendera båda.
Godnatt från mig till er...


Kommentarer
Postat av: Johanna oc Stina

väntar med spänning på semesterbilder!!

2008-12-10 @ 21:21:58
Postat av: Angelica

Vad härligt det är med dessa pratstunder o hur viktigt är det inte att ta sig tid o lyssna och prata med barnen.

Vad trevligt att du läser samma bok som jag just nu Har inte läst den första men denna bok griper verkligen tag i en.

Riktigt längtar till nyåret/trettonhelgen när vi kan komma till er o se alla era fina bilder

2008-12-11 @ 09:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0