Vikt vikt och så vikt...

Hm, att det är så viktigt att känna sig tillfreds med sin vikt och sin kropp. Men om jag bara gå till mig själv så trivs jag INTE med övervikt, mår skit av det. Stänger gärna in mig, vill inte gå på stan, vill inte umgås i samma utsträckning. Det är ju hemskt vad vikten kan göra. Men jag vill för den skull inte vara som de tjejer man ser som modeller, nope inget för mig. Tycker inte de ser hälsosamma ut. Det som är viktigt för mig är att jag trivs med min kropp och kan vara stolt över den. Känna att jag är pigg och mer aktiv. Känna att kläderna sitter snyggt på kroppen och känna att det är roligt att prova kläder så man kan köpa lite nytt ibland.

Jag minns förra sommaren och Alexander ville bada, men det ville inte jag, jag följde med, men med kläderna på... Minns när vi firade midsommar hos goa vännerna Annelie och Andreas och de hade gjort en kul vattenbana... Alla åkte och hade roligt, jag hade badkläder med mig men tror ni att jag deltog??? NEJ, jag deltog inte utan tittade på och kände blääää över min kropp istället...

Ja, så har det känts ett bra tag och det har varit många bitar som gjort att jag hamnade där, men alla hinder är till för att övervinnas och där är jag nu. Känner mig så glad och stolt över att jag lyckats ta över min kropp igen. Jag är på väg ner i vikt, har väl 5-7 kg kvar att gå ner. Men har hittills gått ner över 9 kg och det känns sååååååå himla skönt. Jag börjar känna igen mig igen, känna glädje över min kropp igen. Håller på med strikt diet igen så ger mig ett par veckor så ska jag snart komma i fas ytterligare. Var på stan och provade ett par jeans och gissa vad?? Jag har gått ner två storlekar, wow... Nu är det ju kul att prova kläder igen... Stackars plånbok...

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Åkt skridskor med jobbet och haft så kul.
2. Provat jeans och känt mig nöjd, jag är så duktig.
3. Gosat med det bästa jag har, min härliga son Alexander.

Ge dig själv känslan av att vara nöjd med dig själv och det du gör.


Kommentarer
Postat av: Johanna

du fantastisk!!!

2009-01-28 @ 09:45:43
Postat av: Angelica

Vad härligt att du börjar komma i fas med din kropp. Du är urduktig



Kramar från Motala

2009-01-28 @ 20:34:40
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Annelie o William

Heja min goaste fia jag vet att har du ett mål framför dig så kommer du dit och jag är verkligen glad över att du nu snart trivs riktigt bra i din kropp och att du då kan åka vattenrutchekana hos oss i sommar men jag är väldigt ledsen över att jag snart har förlorat ett par favvojeans!! Kram kram

2009-01-29 @ 14:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0