Grrr

Nu börjar jag bli lite trött på detta eviga regnandet. Våra utflykter slutar alltid i regn nu för tiden, så även idag. Idag åkte vi till svinö som ligger nedanför ölandsbron på kalmarsidan. Vi hade med oss goa frallor och lite annat smått och gott. Parkerade bilen och sen gick vi en härlig promenad ner mot vattnet och lagom när vi börjar bli fikasugna vad tror ni händer då... Jo, det börjar självklart regna...och inte lite heller...Alexanders tanke var att bada men så blev det inte. Vi fick traska hela vägen till bilen sjungandes och trallandes och muttrandes, grrrrr jag gillar verkligen inte regn. Vill ha solen hela tiden, förstår ni att jag trivdes på Maldiverna  Tropical Island 

Väl hemma tog vi vår lilla fika och vad tror ni händer då... Jo, himlen klarnar upp och vips så skiner solen igen. Heja solen, nu håller jag på dig. Jag vet att du är starkare än de där mörka molnen och regnet. Se nu till att lysa och värma oss hela sommaren, du kan låta molnen och regnet regera nattetid men var på din vakt de tar lätt över dagen också.
Vi fick en härlig promenad i alla fall. Moltaz njöt och luktade på alla nya spännande dofter, traska över broar, doppa tassarna i vattnet, klättrade på stenar och han passade även på att gräva lite i sanden.

Kallt och regnigt blev det, mot bilen...

 Reading  
Nu ska jag sätta mig och läsa en stund, Moltaz sover och Alexander sitter redan och läser. Därefter ska Alex panta alla sina pantflaskor han lyckats samla ihop. Hela skuffen på bilen är full, ska bli kul att se hur mycket han får ihop. Ska nog sätta mig ute i det vackra vädret, solen skiner som aldrig förr.








Kommentarer
Postat av: Lotta

Snart kommer solen.

Va mysigt att vara ledig, även om det regnar.

Kram

2009-06-16 @ 01:00:18
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilken tur att en filt kan användas till mer än bara att sitta på =)



Kramar från Motala

2009-06-22 @ 10:58:55
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0