Stadspromenad!

Idag följde Moltaz med mig när jag gjorde mina naglar fina. Välkommen liten valp stegade in i salongen och blev mottagen som en prins. Fina pojken! Han var så duktig när det kom in kunder, jag sa att han skulle stanna och det gjorde han. Sen fick han hälsa om de ville och tyckte det var okey... Ni må tro att han hade det bra. Därefter gick vi in till stan en sväng, oj vad mycket det var att titta på och alla dofter och alla människor. Han lade sig på Larmtorget och där låg han ett bra tag och bara tittade. Jag kände en samhörighet och en stolthet och en härlig känsla, min fina valp. Det vart en del hundar som skällde på Moltaz, men han bryr sig inte så värst. Tittar lite grann sen går han vidare. När staden var avklarad så gick vi ner till hamnen och kollade in lite båtar, då blev Moltaz lite trött så då blev det vilopaus. Han somnade i solen nedanför mina fötter och jag satt och njöt av vinden och vattnet och de fina båtarna som låg i hamnen. Sen tog vi vägen förbi slottet och sedan styrde vi benen och tassarna mot hemmet, sista biten vart han trött så då fick han ligga i mattes famn. Där mös han må ni tro.

Stadens trappor, besegrade... Ingen konst... voff voff

Intressanta djur i vattnet, vad gör man med dem?

Ännu fler djur, hm..


En trött Moltaz kom hem och somnade så gott i korgen efter en dag i staden. Det vart en härlig dag och ännu en dag då jag njutit av min ledighet, min ledighet tillsammans med Moltaz och om ett par dagar även med Alexander, så mysigt.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Haft en härlig valp och matte dag, njutit av valpigheten.
2. Köpt presenter till Alexanders fröknar med en annan mamma i klassen och vi gjorde det så bra, blev så fina presenter.
3. Hjälp Alexander med rättning av en text som han ska vara klar med på torsdag, en jättefin bok de gjort.

Nu sover min övriga familj och jag ska också inta sängläge för det är en dag i morgon också.
Sov gott och dröm söta drömmar.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Mmmm va mysigt med valpledighet. Tänk att bara vara och njuta av vad dagen har att ge.

Sov gott :-)

2009-06-09 @ 23:39:01
Postat av: Ewa-Lotte

Så gott och fint "vår lila" Moltaz har det. Det är så roligt att få följa honom och er vardag.

Kram till er alla fr. Ewa-Lotte

2009-06-10 @ 13:22:22
Postat av: Angelica

Vilken härlig dag! Så underbart att höra att allt går så bra med lillvovven.



Kramar från Motala

2009-06-11 @ 08:12:10
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0