Vaccination gjord!

Idag har Moltaz vaccinerats och det gick kanon, sa ingenting men däremot kämpa han både kroppsligen och ljudmässigt när hon klippte hans klor. Ja, jisses vad de kan de små liven... pust... Jag bad även veterinären att kolla hans ben eftersom han haltat lite den senaste tiden. Inge fel där inte men däremot så växer han så mycket just nu, så lite växtverk är det han har. Nätterna går fortfarande bra, funderar bara på hur länge kompostgaller håller? Behöver man en bur iaf allt eftersom han blir större? Hmm, hur göra? Ett annat STORT problem som dykt upp är bilen, jag får inte plats med en bur där bak... SKIT också. Hur gör vi nu då? Vill ju att han ska åka säkert, men vetikatten hur. Får ta mig en rejäl funderare på det här och hoppas en lösning snart anländer till mitt huvud.

Det här fina fick jag av Alexander när det var Mors Dag, tack min prins.


Moltaz i stallet för första gången, oj vilka stora hundar tycktes han tänka...


Snart kommer Alexander hem från skolan, de har frilufsdag på Fredriksskans hela dagen och är förmodligen helt slut när han anländer hem. Ha en bra fortsatt dag så ska jag fortsätta att mysa och njuta av det vackra vädret... Tidelo...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Härligt att det mesta går bra med Moltaz. Hoppas att du kommer på den bästa lösningen med bilen.



Kramar från Motala

2009-06-02 @ 19:02:00
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Johanna och Danne

Hmm.. bilburen, nog finns det väl en bur som får plats därbak???

2009-06-02 @ 19:57:30
Postat av: Annelie

Hej va mysigt ni har har det hela familjen! Jag tycker de säljer burar till alla sortes bilar, din är ju inte så udda??

Kram kram

2009-06-03 @ 10:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0