Snart helg

Då var det snart helg igen. Veckan har flutit på bra, var på en underbar föreläsning i måndagskväll genom jobbet. Den hette "Trasiga barn behöver kloka vuxna" av Gunilla O Wahlström. Hon har bla skrivit Kirre böckerna. Det var en väldigt bra men otroligt tuff föreläsning. Det finns så många barn därute, runtomkring oss som inte har ett värdigt liv, inga goda förebilder, ingen medmänsklighet. Dessa barn ska sen klara av skola och vardag, vilket många av dem inte fixar och vem finns då för dem, vem förstår vilket helvete de lever i, vem står upp för just de här barnen som behöver oss vuxna mest av alla. Hon berättade så många episoder hon upplevt kring de här utsatta barnen att tåren i ögat fanns under hela föreläsningen. Det gäller att inte vi vuxna ger upp och bara struntar i regler och ramar för att det är så besvärande eller jobbigt, för våra barn mår allra bäst genom att veta vad som gäller och de mår bäst när det är kontinutet i livet. Det har blivit ett "skit i andra och ta hand om dig själv samhälle" och jag känner mig inte riktigt bekväm i det tänket. Jag vill vara en god förebild och finnas till för mina medmänniskor. Barn behöver oss och våra ungdomar behöver oss. Vi behöver varandra för utan varandra stannar livet. Ja, det var många tankar som fluerade efter den här föreläsningen, jag önskar att alla fick ta del av den. STOR KRAM till alla barn och ungdomar där ute, kämpa på för ni är värdefulla även om någon vuxen säger något annat. Ni är betydelsefulla och är värda allt gott, jag önskar er det bästa...

Veckan gick sen vidare och i onsdags så bjöd jag föräldrarna på lite våfflor. Gott som bara den och vi njöt av en trevlig kväll då Alexander stod för musikunderhållningen.
Nu är Alexander på scouting och jag ska snart ut och gå en runda i den friska men kalla luften.
Har fått lite härliga bilder på vår blivande valp, vi längtar så mycket och ser verkligen fram emot att bli valpägare. Har börjat handla lite smått och gott som kan behövas till lilla godingen.

Trevlig kväll önskar jag er alla och tänk på att vara en god förebild och sträck ut en hjälpande hand till den som behöver den och dela med er av er glädje. Vi har bara ett liv så värdesätt det och gör det så bra som möjligt.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Haft en mysmorgon med Alexander och haft härliga diskussioner vid frukostbordet.
2. Varit en god förebild gentemot barnen på jobbet och sett till så att deras dag har blivit så bra som möjligt.
3. Lämnat bilen hemma och cyklat till jobbet och på så sätt värnat om miljön.

*Kramar till er alla*


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det är bra med föreläsningar,det är alltid något som man kan krydda vardagen med. Det är inte konstigt det finns så mycket barn som mår dåligt när många vuxna är så trasiga. Inte lätt att rädda någon när man själv ligger i vaken. Ni som jobbar med barn på olika sätt kan göra en stor nytta. Kämpa på!

Kram och trevlig helg.

;-)

2009-03-27 @ 09:10:48
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Blir ledsen bara jag tänker på alla utsatta barn och ungdomar som finns i vårt hårda samhälle. Tur att det finns vuxna som kan vara goda förebilder iallafall.



Kramar från Motala

2009-03-27 @ 21:21:10
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0