Tack, blev så himla glad...

Har känt mig lite trött och halvt nedstämd lite till och från. Känner att livet går alldeles för fort, hinner inte riktigt med alla de där måstena. Känns ju inte helt tillfredställande för även om man skjuter upp det så måste det ju göras. Eftersom jag lever utan sambo så är det ju bara upp till mig att göra eller inte göra. Det är då det blir så jobbigt när man känner att kraften inte riktigt räcker till. Men så är det säkert för många och det är bara att gilla läget och göra det bästa. Solen är ju på väg och då brukar allt kännas bättre igen och snart så blir vi glada hundägare och då blir det super... Långledigt med en söt liten lurveltuss...

När man känner så här så finns det inget bättre än älskade vänner som dessutom bara dyker upp när man minst anar det. Så i lördags vaknade jag, trött som vanligt. Sittandes vid frukostbordet iförd pyjamas, småpratandes med Alexander då helt plötsligt ringer det på dörren. Vem kan det vara nu, så här tidigt??
Utanför står min alldeles underbara vän Annelie med en lika underbar liten William. I famnen har de blommor och de har även stora kramen med sig.

I de fina blommorna satt det ett kort och där stod det:

TACK ANNELIE
Det här gjorde mig så himla glad, så glad så tårarna kom. Det här betyder så mycket, för när livet är stressigt och orken inte riktigt finns så är det inte lika lätt att fortsätta i samma tempo och fixa allt som måste fixas. Men när en vän finns i ens närhet och tänker lite extra mycket på en och ger positiv energi då är det lättare att trampa vidare ett tag till. Så tack Annelie och William för att ni kom och förgyllde vår dag och tack för de fina blommorna och det underbara kortet.
Love you


Min fina vän Annelie

Alexander och William spelade så vackert...



Hm, vad säger han egentligen... Mamma lyssnar
så då är det nog lika bra jag med gör det...

Kuddkrig nästa

Bäst att ta en titt på grisen i hallen innan jag åker hem...


Sen blev det hemfärd för goa vänner efter en helmysig dag. Tack för att ni förgyllde vår dag...

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Ägnade en stund åt att titta på min son innan jag väckte honom idag, tittade och kände en sådan stor tacksamhet för att jag har honom, älskar dig Alexander.
2. Åkt runt på stan en stund och hittat ett par fina gympaskor till Alexander så han slipper svettas så dant i sina vinterkängor.
3. Äntligen gett mig tid att göra det här inlägget om min goa, fina vän.

Nu väntar sängen för en tröttis, i morgon blir det 50 års kalas...

Sov gott vänner och tänk på att du är unik och alldeles underbar...



Kommentarer
Postat av: Johanna och Sting

Sting hälsar att med ett lurvtroll i hemmet blir livet mkt lättare =) Åtminstone hinner du inte tänka efter =)

2009-03-31 @ 21:39:52
Postat av: Annelie o William

Jag som ska tacka för att jag har dig som vän så mycket som du stöttat och funnits för mig!Tack för en kanondag och William längtar till nästa gång han får leka med Alex =) Kram kram och ta hand om er ni är värdefulla

2009-03-31 @ 22:13:11
Postat av: Angelica

Vilken underbar vän du har i Annelie, och hon i dig. Jag blir så glad för eran skull.



O nu är tre saker tillbaka. Duktiga du!



Kramar från Motala

2009-04-01 @ 21:43:21
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mitt modershjärta smälter och jag är så glad när man kan dela med sig av sin glädje till vänner som man håller kär.

Kram till dig Fia.

2009-04-01 @ 21:46:41
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0