Moltaz säkrat

Det närmar sig och då måste ju en del fixas och ordnas. Nu är det bara 10 dagar kvar som ickehundägare... Jisses vad fort tiden går. Ni må tro att vi längtar här hemma. Vår älskade lilla lurveltuss blir snart en i familjen. Hörde med uppfödaren att brodern Birk lämnade hemmet igår så nu är han själv med morsan innan han flyttar. Han hade varit lite ledsen men vi får hoppas han snart blir gladare igen, stackars liten... Mina älskade föräldrar var hos oss i helgen och hjälpte till med altanen. Det gäller ju att göra den rymningssäker och en trygg plats att ha det skönt på. Fader Bo, min älskade bonusfar hjälpte till att byta ut ett plank och sätta upp en grind och sen körde vi och köpte en grön matta att ha på altanen. Det blev så fint så. Min fina mamma supportade oss hela dagen och fixade fram fika och annat som förgyllde dagen. Tack snälla ni för en helmysig och bra dag. Nu är altanen Moltaz säkrad och där kommer vi att tillbringa mycket härlig tid i sommar. Hoppas nu bara solen är med oss under sommaren... Jag jobbar förresten bara 7 dagar till innan jag går på min valpledighet. Det kallar jag vardagslyx och det är livskvalite på hög nivå.




Imorgon åker vi till Öland och hälsar på Moltaz igen, ska bli så kul att se honom. Veterinärbesiktningen av Moltaz är gjord och det hade gått bra. Nu längtas det och snart väntar sängen så att drömmarna kan börja om en viss svansviftande vän.
Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Börjat omgång 2 när det gäller min vikt, känner att jag har några kilo kvar att gå ner innan jag är nöjd så idag börjas det igen.
2. Rengjort Alex akvarium och jag kan säga att det verkligen behövdes, finfint blev det.
3. Tittat på Cesar, mannen som talar med hundar. Han är min favorit när det gäller hundar. Man får så många tankar när man ser hur han tränar sina hundar. Och det gäller att ta in tips när man snart blir hundägare.

Sov gott vänner och dröm söta drömmar och njut av något extra i morgon, det kan finnas närmre än ni tror.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Sting

Perfekt att ränna ut där i tid och otid =) kramar

2009-05-11 @ 22:28:29
Postat av: Annelie

Åh va spännande snart så är det dax =)ska bli så mysigt för er! Åh vänta du med att ta tag i de där extra kilorna tills Moltaz kommer för då lär du få rör på dig =) Kram kram

2009-05-12 @ 12:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0