Stolt mor!

Jag är en mycket stolt mor idag och alla övriga dagar med för den delen. Har varit i skolan på ett utvecklingssamtal och det var bara positiva saker hans fröken hade att säga. Hon berömde hans flit, duktighet och trevlighet. Jag fick även ta del av svaren från de nationella prov de haft nu i femman och det var så kul... Alexander hade i stort sett alla rätt på alla prov. I svenska hade han alla rätt på alla 4 prov. I engelskan hade han 18/19 på ett prov, 19/21 på ett prov och alla rätt på de två sista. I matematik hade han alla rätt i två av proven och i två av proven hade han 2 resp 3 fel. Så han hade nått alla mål med ett extra plus. Då kan man inte bli annat än STOLT. Alexander är en sådan kille som verkligen går in för skolan och ser vikten av att kunna och vikten av att göra det man ska på ett bra sätt. Så ett STORT GRATTIS till min fina prins ALEXANDER.

Under kvällen var vi tillbaka i skolan igen och den här gången deltog vi i en informationskväll angående språkval. De ska läsa språk i 6:an. Så vi lyssnade på info om spanska och franska. Det lutar åt att Alexander vill läsa spanska. Funderar på att själv ta en kvällskurs i samma veva så jag kan vara till lite bättre hjälp vid läxläsning och sådant.

Det var allt för den här gången, nu väntar sängen så jag orkar upp i morgon. Jobbar sista dagen innan min härliga valpledighet.. Hämtar Moltaz på torsdag morgon, sen är han vår egen lilla valp.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Gjort klart alla mina utvecklingssamtal på jobbet.
2. Varit på sonens utvecklingssamtal och bara njutit och känt mig stolt.
3. Bakat ananaspajer till mina kollegor som en sommarmumsbit innan ledigheten.

Sov gott, i morgon är det en ny spännande dag i antågande. Man vet aldrig vad den har att erbjuda...
*KRAM*

Kommentarer
Postat av: Annelie o bubben

Så duktig Alexander, är berömm honom från mig med! Åh hurru du jag vill me bli bjuden på ananaspaj har du glömt bort knubbiga mig =) Va härligt nu ska du vara ledig då väldigt länge och bara ha det skönt, o det är du väldigt väldigt mycket värd! Kram kram

2009-05-20 @ 09:46:12
Postat av: Johanna och Gänget

Han är allt bra fin din kille, tror bestämt att det är ett fint resultat av din enorma mammaroll..Snart snart kommer Moltaz!

2009-05-20 @ 11:07:47
Postat av: Angelica

Grattis Alex till de fina reslutaten i skolan. Jag blir så stolt jag med.

Fia du är en supermamma!!!!



Kramar från Motala

2009-05-27 @ 18:04:42
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0