Avslutad valpkurs!

I söndags var det sista gången på vår valpkurs. En kurs som givit så mycket lärdom och så många skratt. En kurs som fått Alexander att växa som husse. En kurs som fått mig att förstå min hund bättre och som lärt mig kommunicera med Moltaz på ett helt annat sätt. Med andra ord så har det givit oss väldigt mycket. Tack Maggan för all lärdom och visdom du överröst oss med. Det har varit trevliga stunder med alla valpar och dess ägare. Fortsättning följer i januari då vi har satt upp oss för en fortsättningskurs.

Maggan hade satt upp en bana med olika stationer där ett moment skulle utföras och "betygsättas". Vi  gick igenom allt vi har lärt oss under kursens gång. Vi gick igenom banan en och en. Alla valpar samlade vi uppe på en scen för att lugna ner sig lite och titta på när var och en gick banan. Ni kan ju tänka er Moltaz där uppe, väntandes, stilla och helst tyst... Jisses vad många myror i brallan han hade just då när vi skulle sitta stilla i lugn och ro. Jag tänkte att det här kommer att gå åt pipsvängen, han har tappat bort sin koncentration... hm, hur ska detta gå...

Men han är så fantastisk vår lilla hund för när det var våran tur att beträda banan så kopplade han in all koncentration och all fokus på det som skulle göras. Jag älskar verkligen denna hund... Han gjorde alla moment klockrent och fick väl godkänt på sitt papper. När det var dags för inkallning med störning av människa så slet sig även en annan hund så det blev dubbel störning. Men han struntar helt i att en människa stör och är i vägen samt att han har en hund flåsandes i nacken. Han springer raka vägen bort till mig. Lycklig matte! Bra jobbat Moltaz!!! Fick omdömet och diplom och Moltaz fick en god "knorrsvans". Alexander fick också diplom för att han varit så duktig och hjälpt till på ett bra sätt, stolt Alex och ännu stoltare mor..

Hela gänget samlat!



Helgen har gått i trötthetens tecken, är så himla trött för tillfället. Kan bero på det ständiga mörkret eller på att man har något skit i kroppen med tanke på allt som går just nu... Har sovit länge idag och bara tagit det lugnt förutom alla promenader med Moltaz, vilken tur vi har honom så man kommer ut iaf. Lite julmys har vi också orkat med. Stakar, stjärnor och slingor är framme, så mysigt.

Nu ska jag återgå till Robinson och mys i soffan med Alexander och Moltaz.

*Tidelo från mig till er*

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis grattis till er fina härliga hund och till Alex som är såååå duktig

Hoppas och tror att din energi kommer tillbaka snart men visst är mörkret trist



Många kramar och tankar till er

2009-11-29 @ 21:06:36
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Grattis till avklarad valpkurs! Hoppas ni är sugna på o komma någon dag och hälsa på oss! Kram kram

2009-11-30 @ 08:59:34
Postat av: Annelie

ja det var jag som skrev det innan.

2009-11-30 @ 09:00:58
Postat av: Ewa-Lotte med make

Grattis till Er alla TRE! Det är sådana valpköpare som gör en oss hunduppfödare sååååå stolta!

En gosekram till Alexander, dig och Moltaz, från er uppfödare!

2009-11-30 @ 12:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0