Fin helg och lite smått och gott...

Det har varit en härlig helg med goda vänner, Angelica och grabbsen kom i fredagskväll och det är alltid lika trevligt att ses. Vi har så många samtalsämnen att ta oss igenom och grabbarna tre har så många lekar att hinna med. Fredagskvällen gick i mys och pratets tecken. Lördagen började med en långpromenad med Moltaz medans min kära son och gäster låg och sov. Frukost och sen bar det av till valpkursen för mig och min fyrbente vän. Grabbarna åkte till XL labbet och Angelica tog en sväng på stan. När vi kom hem så vart grabbarna fortfarande iväg så det blev lite go egentid för A och mig, massor med härligt vuxenprat. God mat till kvällen och filmkväll för grabbsen och soffmys för oss. Vi fixade även lite med våra kära datorer, TACK Angelica för detta, äntligen ;-) Snart slänger jag häftet, hihi...
Söndagen kom och vi tog en lugn dag tillsammans. Vi har lovat de stora grabbarna att de alltid ska få egentid när vi träffas så även den här gången. Det blev en tur till simhallen för dem och gissa om de var nöjda när de kom hem igen. Lunchen stod då på bordet och ännu mera prat blev det, så mysigt. Tiden gick och det blev dags för hemfärd för våra fina vänner. Snyft... Alltid så trevligt att ses men så tråkigt när hemfärden lurar runt hörnet. Tack söta vänner för en underbar helg tillsammans med er, puss love you...

Valpkursen går mot sitt slut, näst sista gången vart det. Men vi ska fortsätta i januari igen med fortsättningskurs. Det är väldigt kul och lärorikt. Känns så roligt att ha hund nu när man vet hur de fungerar och hur man kommunicerar med en hund. Vi har fått mycket lärdom och kunskap. Apropå Moltaz så har han lärt sig något nytt, förflytta hage. Så när vi kommer hem så är han troligen inte där vi lämnade honom, hihi... Alltid lika spännande...

Fågelmatning i stadsparken med husse




Spotify har nu även jag, Tack Angelica. Har inte hunnit att bekanta mig med det ännu men det verkar bra. Har en liten fundering på Facebook också men är inte helt övertygad, hm...

I morgon ska jag till frissan och jag funderar på att göra något nytt, ny frisyr... Men kan inte riktigt bestämma mig. Såg en sådan fin frisyr inne i stan som jag då självklart var inne och tog kort på som jag ska visa frissan i morgon. Här kommer korten, se och lämna gärna en kommentar om vad ni tror, skulle den passa mig??



Tror jag skulle trivas bra med den här frisyren, men det blir ju lite kortare än vad jag är van vid. Men vad fasen det växer ju ut igen. Som det känns just nu så blir det ny frisyr i morgon...

Alexander fick sprutan mot svininfluensan igår, det gick bra. Lite illamående och ont i armen efteråt och ännu ondare idag. Men skönt att den är tagen i alla fall. Jag ska förhoppningsvis få min spruta innan jul, håller tummarna för att jag håller mig frisk till dess.

I morgon blir det brandutbildning via jobbet. Vi är tre från vår enhet som ska få gå på det. Hoppas det blir en givande dag, kanske några fina brandmän med kanske ;-)

Nu väntar lilla fyrbenta vännen på sin kvällspromenad och jag ska därefter inta sängen, trött som bara den.

*Sov så gott alla fina människor*


Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack själv för en underbart mysig helg Love you right back! Vi syns på FB ;-)

Jag röstar för den nya frisyren Tror att den blir kanon på dig.



Puss o kram

2009-11-18 @ 22:27:07
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0