Vinterförberedd!

Idag har Alexander, mor och jag varit inne i stan och handlat. Till Alexander för hela slanten. Han växer så det knakar och har vuxit ur det mesta som fanns i hans garderob. Men så himla dyrt det är med kläder, allra helst när man måste fylla på det mesta. Det som fick följa med oss hem idag var:

  • Nya vinterkängor st 41, nästa vinter blir det att handla på herravdelningen, pga storleken :-).
  • Ny vinterjacka
  • Mössa, vantar
  • Fodrade byxor

Alexander tyckte väl inte att det var superkul att prova, gå vidare, prova igen, in/ut i affärer men det var ju ett måste för snart anländer vintern och kylan. Till Moltaz blev det lite nya ben, kex och belöningsgodis vid träning. Till mig blev det, hm, ingenting. Är det inte så typiskt när man har barn att man aldrig sätter sig själv främst. Jag får väl ta en dag som jag avsätter till mig när det gäller handling.

Idag har det återigen regnat hela dagen, inte mitt favoritväder precis. Jag trivs bäst när solen skiner och värmer min kropp. Det märks att det är höst. Mysfaktor är ju alla värmeljus man kan tända i mörkrets hus. Är nu hos mor och far. Det blir lite middag om en stund sen blir det till att mysa ner oss i soffan där hemma.

Moltaz ligger hos mamma i köket och nosar efter alla gosaker hon tillagar, Alexander sitter och gör lite läxor.

Myskväll och tända ljus och kärlek till er alla...

**KRAMAR**

    Snart kommer tomten :-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag vill vänta lite till innan tomten kommer.

Kram

2009-10-17 @ 23:07:30
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Visst är det mysigt med tända ljus o så men jag känner att värmen och solen lockar ju mer



Kramar från mig till dig

2009-10-19 @ 13:13:38
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0