Bullbak!

Förra lördagen blev jag sugen på att baka lite och samtidigt kände jag att Alexander skulle ha lite gott i frysen inför sitt sportlov. Så det blev kanelbullebak. Så gottit. Vi gjorde även chokladbullar, hade tänkt att baka mazariner oxå, men det hanns inte riktigt med... Med tanke på alla kompisar som varit hemma hos Alex den här veckan så passade det bra med lite bullar i frysen :-). Även Moltaz lyckades få sig en smakbit, snabb som han är så lyckades han stjäla en bulle för grabbsen och gissa om han svalde den fort. Det är tur grabbsen har varandra i veckan då vi föräldrar jobbar, hade gärna varit ledig, men känner att jag vill spara semesterdagarna lite.

I gårkväll (onsdag) var Alexander och jag på en föreläsning som handlade om miljön och om vår natur, hur vi lever och ta hand om det vi lämnar efter oss. Det var en annorlunda föreläsning om vår relation till naturen och miljön i en tid av förändring ur Ursprungsfolkens synvinkel. Vi fick ta del av sång och dans av indianer från Shoshoneindianerna i Wyoming. Det var en fin kväll med många goda råd. Alexander gillade att få se indianer på så nära håll, han har ju läst om dem i skolan...

Idag är det en stor dag i Alexanders liv, den stora bokrean börjar (Igår) :-). Bokmal som han är så är det ett måste att kolla in bokhandlarnas erbjudande. Så efter jobbet blir det en sväng till stan, tur jag slutar tidigt idag. (Han köpte tre böcker, tjocka sådana :-)).

Ska även passa på att fota lite vintermotiv idag (Igår), vem vet när vi får uppleva en sådan här vinter igen.. Alexander och Moltaz mötte upp mig på jobbet och på vägen hem tog vi lite fina kort.

Idag så smälter det i Kalmar, kan tycka att det är lite synd.. Kände här mot slutet att det var riktigt fint med all snö. Nu är det inte fint, alldeles för blött för min smak.

Då vart det helg igen, så skönt det är med de underbara fredagarna. Det är tufft på jobbet med alla de små så när fredagen kommer så är man slut, soffan är väldigt lätt att slumra in i då. Den här helgen är jag "home alone". Alexander har åkt till Lund för att hälsa på min bror. Han kommer hem på söndag med tåget.
Jag ska bara ha en mys och slapphelg förutom en liten sväng till stan i morgon med K. Ska se lite film och gå långa, härliga promenader med Moltaz.

Avslutar med lite kort...

Frisering av Moltaz


*Önskar er alla en fin helg*


Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

Va fin liten familj ni är!

2010-02-27 @ 08:14:04
Postat av: Angelica

Hoppas att du haft en härlig helg och njutit av din egentid

Kramar till dig

2010-02-28 @ 10:24:19
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Annelie m fam

Så söta ni är din lilla familj! Hmm de där bullarna lät inte så tokiga, men de är vella slut nu liksom sportlovet =(

Kraaam

2010-02-28 @ 17:04:50
Postat av: Sofie

Till Annelie: Bullarna finns kvar :-)

2010-02-28 @ 17:12:23
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilka mysiga vinterbilder.

Bullar? Mumsimums!

:-)

2010-03-03 @ 22:29:55
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0