Luddet var kvar!

Jodå, luddet var kvar och hjärnan lämnade han hemma i torsdags på unghundskursen. Så fort vi kommer dit och ska börja övningarna är det som om hela han blir blockerad. Han hör inte, han lyssnar inte och det går absolut inte att få någon som helst kontakt med honom. Det går heller inte att locka med någon godsak, han som älskar godsaker i vanliga fall... Helmärkligt... Så fort kursen är slut och vi ska hem då går det att få kontakt igen. Då lyssnar han uppmärksammat på vad matte har att säga. Hemma är det oftast inga problem med kontakten men det klart hemma har vi inte lika många störningar för honom. Jag brukar lugna mig själv med att säga, det går över och det viktiga är ju ändå att han fungerar hemma med oss... Han är troligen inne i en icke lyssnande ålder just nu. För Alexander och Reba gick det kanon, han är så duktig med henne och övningarna går kanon. Tror han är glad att han inte har hand om Moltaz på kursen.

Helgen har varit lugn och skön, somnade inte i soffan i fredagskväll :-).

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Alexander blev uppvaktad med en god hjärtanask, en tradition. Själv hade han gjort ett fint kort till mig och i det så fanns det härliga små kupongkort på pussar och kramar... Söta Du, min fina prins...


I fredags när jag kom hem efter jobbet så hade mor och far varit här och fikat med Alexander, goda semlor. På bordet stod en sådan underbart fin tulpanbukett. Tack snälla för de fina blommorna, puss till er.


Snart blir det en Alla Hjärtans Dag middag hos föräldrarna.

Önskar er alla en toppendag med många kramar och mys. Kärlek till er från mig...


Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

Kan det vara så att matte beter sig lite konstigt på just kursen?! Blir lite nervös, annorlunda?? Talar av erfarenhet =)

2010-02-14 @ 15:06:14
Postat av: Sofie

Till Johanna!

Har tänkt det oxå, men kan inte riktigt komma på vad jag gör annorlunda isf än vad jag gjorde på valpkursen... På valpkursen fungerade han klockrent.. Men absolut att det kan vara så, jag får göra en djupanalys nästa torsdag.. Det är många söta tikar den här omgången, kanske att hormonerna tar över ;-) bara en tanke... Kram till Johanna

2010-02-14 @ 15:40:07
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Angelica

Attans ludd och hjärnsläpp ;-)

Men du vet ju hur det är precis som barn har nog din lillkille olika faser han med.

Kramar till er alla

2010-02-15 @ 08:55:09
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ge inte upp "Fia", luddet kommer att avta, inte försvinna kanske men minska. jag vet! Vilket fint kort och vilka kuponger. Jag skulle sparat de kuponger till senare tillfälle :-)

Idag är det torsdag och ny hundträffkväll.

Lycka till!

Kram

2010-02-18 @ 15:53:55
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0