Veckan som gått!

Unghundskursen är nu i full gång, men kung Bore höll på att få det inställt förra torsdagen. Himmel och pannkaka vilka snöoväder vi haft den här vintern. Just nu märks det att vår lilla plutt är i tonårstiden och nu menar jag den fyrbenta. Han hade helt knäck i lurarna och kunde ingenting och hade förmodligen en hel påse ludd i öronen... Ja, jisses vilken kväll. Men som kursledaren sa, det är helt normalt att han är sådan i den här åldern. Men jag vet att det är väldigt mycket störningar under kursens gång så det är inte inte lustigt att de ballar ur ibland. Det viktiga är ju ändå hur han fungerar hemma och med oss. Och då får jag berömma honom för luddet är borta och huvudet på skaft. Vår fina lilla kille som ger så mycket kärlek och roliga stunder. För Alexander går det toppen, han och Reba är ett toppenpar och det är så bra för allt han lär sig med henne övar han på Moltaz hemma i lugn och ro... 

Suss med familj var och hälsade på i lördags, så trevligt med en liten pratstund. På kvällen åkte vi hem till föräldrarna och åt en mycket god mat och sedan tittade vi på melodifestivalen.

Moltaz fungerar mycket bra med smått som stort.


Jag har hunnit med ett biobesök och sett Avatar, jisses vilken bra film. Så välgjord med en underbar handling. 

Igår så träffade jag en vän för en två timmar lång promenad med våra hundar. Först släppte vi dem lösa och det var uppskattat, sen gick vi en härlig promenad ner mot slottet. Det är så roligt med Moltaz för han är så snäll och trevlig mot alla hundar och människor. Han moppsar aldrig upp sig eller få för sig att gruffa gräl. Det känns kanon. 

Vi har blivit lite beroende här hemma. Men det är ett roligt beroende. Det är i Super Mario och alla andra figurer. Det är en nostalgitripp att återigen spela det här spelet. Det är väl en si så där 20 år sedan sist :-) oj, det lät mycket... Men det klart har man en son som börjar högstadiet till hösten så får jag nog erkänna att man har blivit lite äldre, men bara lite...  

I morgon är det dags för unghundskursen igen och jag hoppas han lämnar allt ludd hemma och tar med sig huvudet ist ;-). Men innan dess ska Alexander spela piano och jag ska få lite fina naglar...

Nu blir det sista kisserundan och säng hopp i säng.

Sov så gott och dröm söta drömmar, puss och kram.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken härlig vecka ni haft trots ludd i öronen ;-)

Visst var Avatar bra!! Både jag och barnen tyckte den var helt kanon.



Kramar till er alla

2010-02-11 @ 08:41:18
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Johanna och Sting

Till o me Sting har lite ludd i öronen, dock verkar det släppa igenom en hel del, för om matte låter lite lite arg så släpper luddet! Konstigt!

2010-02-11 @ 14:35:40
Postat av: Lotta

Va mysigt med bio, jag älskar att gå på bio. Kul med hundkurser, kan sakna det ibland. Jag fundera på att börja med rallylydnad, det skulle nog både Gozzi och jag gilla. Öronludd är inte kul, jag vet!

Sov gott du me

Kram kram

2010-02-11 @ 23:33:08
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Annelie m fam

Ha en underbar alla hjärtansdag imorgon!! Kraam

2010-02-13 @ 19:58:31
Postat av: Christina

På grund av efterfrågan har jag startat en blogg igen och finns här http://christinarooth.blogg.se/



//Christina

2010-02-13 @ 22:21:42
URL: http://http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0