Maria Kehagia och Jesper Johansson..

Har varit på en helt underbar föreläsning ikväll. Jesper är personlig tränare på ett gym i stan och hans del handlade om kost, träning och hur vi ska göra för att må bra och nå de mål vi kommit överens om med oss själva. Passar ju bra nu med tanke på mina mål jag har satt upp... En duktig kille som vet vad han pratar om.

Maria jobbar som mental tränare och coach och har gjort så i 19 år. Jag har fått äran att lära känna Maria genon mitt jobb. Har och haft hand om hennes båda döttrar på förskolan. En underbar människa som ger så mycket positiv energi och glädje att man går omkring med ett leende länge efter ett möte med Maria. Kvällens föreläsning var helt magisk och rolig och lärorik. Det är många kloka ord och tankar jag för med mig vidare i min vardag. Jag är en ganska positiv människa för det mesta och försöker se saker för vad de är. Jag vill hellre se lösningar än problem. Förutom när det gäller att skruva ihop saker eller att fixa med datorn när den krånglar :-). Så alla ni där ute tänk bra tankar om er själva innan ni somnar och bra tankar om er när ni vaknar. Ha en positiv och glad syn på livet även när det känns så där jobbigt som jag tror många med mig har haft. Bättre ett leende för mycket än inga alls... Jag blir så glad när någon kostar på mig ett leende, det värmer gott i hjärtat.

Så mitt uppdrag till er är att ha en leende och glad helg som går i det positva tecknet...

Tack Maria för att du ordnade så jag fick den här föreläsningen, det värmer gott och den lever inom mig länge...

Idag har jag varit hos frissan och blivit så där fin i håret  igen, är helnöjd. I morgon ska Alex och jag ha en myseftermiddag och kväll. Fika på stan och strosa runt lite, kanske lite shopping och annat smått och gott. Sen köper vi med oss gyros och pizza med oss hem. Slänger oss i soffan därefter och myser, kanske med lite popcorn. Det är ju min gottehelg, mumma.

Nu blir det sängen och john blund, önskar er god och fin natt.

*Kram*


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, det är så härligt att få möjligheten att få lyssna på bra föreläsare. Man behöver en liten påminnelse ibland om hur bra vi har det. Det är så lätt att köra på i gamla hjulspår och inte lyfta blicken och just "le".

Kram till dig!

2010-01-28 @ 23:54:56
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Önskar er en härlig helg med mycket mys



Varma kramar till er från oss

2010-01-29 @ 08:47:38
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag såg att den föreläsningen skulle vara och jag tänkte tusen tankar på hur jag skulle kunna lösa det för att kunna gå på den, men tyvärr! Andreas ville gå men han jobbade sent den dagen =(

Jag gick i samma klass som Jesper på högskolan han är en riktigt härlig kille och det är riktigt kul att han gjort sig så känd i stan! Ha en bra helg Kram kram

2010-01-29 @ 15:35:40
Postat av: maria Kehagia

tack för dessa fina rader.

Du är ju min favorit och det har varit så kanon att du tagit hand om mina barn och speciellt min stora tjej. Du är proffs och bäst på det du gör :)



Kramar

2010-02-10 @ 21:47:51
Postat av: maria Kehagia

Tack för sms och för gratulationer till min stora tjej

Du är toppen Sofie



Kramar

Maia

2010-02-10 @ 22:39:52
URL: http://www.mariakehagia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0