Mattes hjärta ler!

I torsdags kväll var det då återigen dags för kurs med Moltaz efter diverse uppehåll och sådant. Kan ni tänka er att det gick toppen. Han var kontaktbar och mottog belöning med glupskhet. Vår Moltaz är tillbaka... Det är en sådan härlig känsla att jobba med sin hund när den är med på det som görs. Man blir glad i hela själen. Vi började med en promenad två och två. Därefter gick vi in och körde lite rallylydnad. Skitkul och lärorikt som bara den. Det går till så att det är en bana med stationer och vid varje station står det vad man ska göra. Det är allt ifrån att sitta, ligga, stanna kvar, snurra runt, krypa, sitt gå ifrån gå tillbaka mm. Han fixade det mesta, några små missar som vi får öva vidare på. När vi klarat av banan så blev det applåder, hihi. Det var nog fler än vi som var glada att Moltaz var tillbaka. Därefter gjorde vi hela havet stormar, sedan rockringsövning. Sen blev det avslappning för hundarna och fika för oss och genomgång av det vi gjort samt läxa till nästa gång.

Det är en tik som Moltaz har varit extra efterhängsen efter alla gånger, men i torsdags var hon inte med för hon löpte. Moltaz har tagit alla chanser att närma sig henne och hon har avvisat honom gång på gång...Tror ni att Moltaz kan ha känt det tidigare att det varit på gång med löp och agerat därefter... En fundering med tanke på att det gick så bra när hon inte var med??

Skrattet fick sig en genomkörare under kvällen med hundarna, det är ett så gott gäng som träffas och vår lärare Maggan är så härlig och duktig. Vi skrattade så tårarna rann. Underbart att man kan förena nytta med nöje...

Nu är det helg och ledigt, så skönt. Synd man är så trött bara. Somnade gott i soffan i fredags men vaknade lagom till Willy fick lämna Lets Dance. Det lär bli tufft och jämt nästa vecka, de båda finalisterna är så grymt duktiga. Jag vet inte riktigt vem jag vill se som vinnare, tycker de är värdiga vinnare båda två.

I morgon blir det lite middag här hemma då föräldrarna kommer. Idag har det städats och fejats, så fint här nu så. Det är en trist tid nu med så mycket smuts och grus som följer med in. Jag längtar så till vårens värme. Men en sak som är förjävlig rent ut sagt det är ALL hundskit som ligger precis överallt. Herregud vad tänker folk med... Det försvinner ju liksom inte, jag är en utav dem som ALLTID plockar upp efter min hund. Tycker det är min skyldighet som hundägare. En sak till som jag kan tilläga när jag ändå håller på är fimpar, snuspåsar och papper vem ska ta upp det?? Så jag tillägnar härmed en superduper stor tistel till alla därute som slänger där de står eller väljer att inte plocka upp efter sina hundar... Skärpning!!

Det kändes skönt...

Avslutar med lite fina kärlekskort på min fina flock, älskar er!



*Fortsatt trevlig helg önskar min lilla fina flock till er alla därute, puss*


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis och välkommen tillbaka Moltaz ;-)

Hoppas att ni haft en härlig helg



Kraaaaam

2010-03-21 @ 07:18:31
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag vet hur glad och lycklig man är varje gång det går bra, då gör det inget att det blir lite motigt ibland. Jag tror på din teori ang löptiken. Moltaz har näsa för det där :-)

Nu är helgen över för mig, tre nätter på jobbet väntar, men det går fort.

Ha en fortsatt trevlig kväll/ Kram :-)

2010-03-21 @ 19:11:54
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej :)

Var riktigt roligt att se förändringen på Moltaz i torsdags! Han var verkligen super duktig tycker jag! :)

Ha det gött så ses vi vid nästa hundkurs :)!

Kramar Nina och Nitro :)

2010-03-21 @ 21:02:54
URL: http://nitromedflock.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0