Dag 3...

Idag är det dag 3 på min diet och det påstås vara den tuffaste dagen, men det känns helt okey. Skönt, för jag hade föreställt mig att jag skulle må lite sämre. Visst har lite mer hungerkänsla uppstått idag än innan. Lite tröttare har jag också varit men ändå har det känts helt ok. Jag kan riktigt märka att kroppen tömmer alla slaggprodukter nu, snart ge den sig på fettet på kroppen och det känns fantastiskt. Det blir många toalettbesök nu i början med tanke på att jag ska dricka mycket vatten i samband med dieten, cirka 3-5 liter. Men som sagt jag mår bra och det känns bra i kroppen att få rensa bort allt det onödiga som jag lagt dit under en lång tid.

Igår så ringde Alexander till mormor och morfar och bjöd in dem på lunch idag. Gissa om de blev glada. Så idag har Alexander fixat i köket hela förmiddagen. Det han ville bjuda på var Mexikansk soppa. Jag kan säga så här att han har fixat soppan helt själv, det jag hjälpte honom med var att skiva löken och skala potatisen. Sen delade han allt det andra som skulle vara i. Rörde i grytan och allt annat som skulle göras för att soppan skulle bli klar. Mamma Sofie är imponerad... Så duktig han är. Dukningen var mysig med lite inslag av Hallowen. Mormor och morfar gillade verkligen soppan, de åt väl en tre portioner var. Efter maten så dukade han av och plockade in i diskmaskinen, snacka om bra hjälpreda... En urmysig och trevlig förmiddag hos oss. Nu ska vi kolla på en film och slappa i soffan. Mattan ligger nu på och den blev riktigt fin. En sak till, idag är det 14 dagar tills vår resa till Maldiverna, längtar så. Har faktiskt packat ner Alex kläder idag, så slipper jag ha allt att packa på en gång...

Här kommer lite kort på mästerkocken...





Avdukning och in i diskmaskinen, allt sköttes av Alexander, lyxigt värre...

Tack Alexander för en härlig dag tillsammans, tack också till våra
middagsgäster för en trevlig eftermiddag. Puss till er alla..

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Du har gjort ett kanonjobb med din underbara son! Viggo hälsar att han saknar Alexander!

2008-11-01 @ 20:56:34
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie, Andreas o William

Åh duktig Alex!! Han börja ju bli stor kille nu och kan mer och mer hjälpa till hemma! Kram kram

2008-11-06 @ 17:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0