Åh, så var det det här med...

Träningen oxå... Ja, just det, hur går det med den då?? Jag kan säga så här att jag är igång med att promenera, har som mål att gå 10000 steg per dag. Jag lyckas ganska bra med det tycker jag. Men jag har inte kommit igång med själva styrketräningen ännu, har skrivit in mig på gym och varit där. Men första gången jag skulle köra ett pass så kände jag mig så malplacerad, ville bara gömma mig i ett hörn. Trots att jag egentligen kan det här med styrketräning, konstigt att det blir så bara för att man har haft ett uppehåll. Det har visserligen varit ett långt uppehåll ca. 1½ år. Så jag gör nu allt för att komma tillbaka till mitt gamla jag när det gäller träningen. Främst vill jag komma tillbaka för att hitta piggheten i livet igen. En annan anledning är att jag gått upp så mycket i vikt sen träningen försvann och jag trivs verkligen INTE med övervikten. NEJ jag mår skitdåligt för att det är så med min kropp. Det sladdrar och hänger över och kläderna passar inte längre. Men det ska bli ändring med det nu, nu ska vikten återställas, bort med allt det överflödiga...
Förutom träningen så har jag börjat målet med vikten, går nu på en diet. Andra dagen idag och det känns bra. Det som händer i kroppen idag är att glykogendepåerna töms, de består av socker, därefter när de tömts så börjar kroppen förbränna fettet på kroppen. Har redan gått ner ett halvt kilo sen igår. Det fantastiska är att jag inte känner någon hungerkänsla, men visst känns det att jag inte äter som innan. I morgon på dag 3 då blir det tuffast, men det gäller att se målet där framme. Jag är verkligen taggad till att nå en förändring med min kropp och mitt välbefinnande. Jag vet ju hur mycket bättre man mår när kroppen är stabil utan en massa onödigt fett. Fortsättning följer... Nu blir det soffan och förmodligen så ligger jag och Alexander snart och sover i varsitt hörn, haha... Har förresten köpt en matta idag till vardagsrummet, har inte provat den ännu. Ta ett kort i morgon och visar er... Trevlig kväll önskar jag...


Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

whohoo! Vad är det för diet??? Köp en hund då går man =) Fast inte i början för då får de ju inte gå så långt!

2008-10-31 @ 23:21:36
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej Är med nyfiken på vad du går på för diet?? Någon form av låg kolhydratdiet eftersom du berättar att din kropp kommer att gå över i fettförbränning sen när du tömt sockerdepåerna och även en del vatten som binds i kroppen. Lycka till idag med dieten och glöm inte dricka mycket vatten :-) Kram

2008-11-01 @ 09:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0