Måndag igen

Ja, då var det måndag igen. Helgen går så fort, så fort. Det har varit en lugn och skön helg med mys i nya soffan (kommer bild på nya fina vardagsrummet snart). Soffan fick iaf högsta betyg av både mig och Alex, slutade med att vi sov gott båda två i varsin ände. Igår kväll så hjälpte som sagt Johanna mig att starta upp den här bloggen, vilket jag är väldigt glad för. Har länge eftersträvat någonstans att få skriva av mig och få skriva ner min dag och allt spännande, roligt, tråkigt, ledsamt och kanske alldeles underbart som händer. Känns spännande och nytt det här men framförallt roligt. Ni som känner mig vet att  jag har varit en träningstok med träning ca 5 dagar i veckan och då styrketräning som prio men som ni också vet så har jag haft ett träningsuppehåll på cirka 1½ år pga av tråkigheter och diverse olika livskriser. Men nu äntligen är jag på rätt spår igen och det blir en ny utmaning här i livet att komma i fas igen med träningen och det kommer ni att få följa här i min blogg. Så önska mig lycka till... Sist jag var och tränade så kände jag mig så malplacerad och ville bara gömma mig i ett litet hörn, så konstigt egentligen i och med att jag kan ju det här med styrketräning och vet hur man gör, vet hur man lägger upp träningsprogram osv... Men det är nog bara för att det är nytt igen och så har jag bytt gym igen, känns nog bättre bara jag har fått träna ett par gånger och få känna av känslan att "det här går ju riktigt bra". Som sagt jag kommer att skriva mycket om hur det går.
Idag har Alex varit och ridit och det gick kanon, han fick rida Camomill och de kom överens bra och han var nöjd efteråt. Alltid lika kul att sitta på lektaren och se när de rider, fast egentligen vill jag vara där nere och rida tillsammans med de andra.
Nu är det sängdax för grabben här hemma och lite mysig högläsning, vilket vi gör varje kväll. En sån härlig avslutning på dagen... Kram så länge.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Duktig du är! Säger det igen!

Rider han Einstein nåt då?

2008-10-13 @ 21:36:59
URL: http://minisdagbok.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, han rider litegrann. Är tänkt att det ska bli lite mer av den varan..

2008-10-13 @ 22:01:06
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0