Rena galenskapen

Har precis sett på dokumentären "Ett renrasigt helvete" på Svt Play. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, blev ledsen, upprörd och förbannad. Det är helt ofattbart att de gör som de gör med våra älskade hundar. Avla sönder dem totalt och avlivar friska valpar för att de inte stämmer in i det sönderavlade samhället. En del raser var helt omgjorda om man går tillbaka en si så där 100 år och kollar hur de såg ut då. Och då inte till det bättre för själva hunden. Grymt vad vi människor gör och då många gånger för pengar vilket inte är rättvist för hunden ifråga. Ne, tacka vet jag sunda och bra uppfödare som ser till hundens bästa i alla lägen...

Passa på att visa vår blivande lilla lurveltuss, dock inte gammal ännu...

11 dagar gammal är han på bilden, vår lilla skrutt...

Nu ikväll har vi varit på 50 års kalas till en god vän vars barn är Alexanders kusiner. En trevlig tillställning blev det och vi fick till ett bra aprilskämt till födelsebarnet, haha. Vi ringde 5 min innan vi skulle vara där och sa att Alex hade kräkts på ditvägen, så vi var tvungna att vända om, så tyvärr kunde vi inte komma. Sen väntade vi en 5-10 minuter innan vi plingade på dörren och april april... Hon hade verkligen gått på det och stod som ett frågetecken när vi kom och sen gick det upp för henne, ah det är ju 1 april... haha...

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Gjort ett bra jobb trots en oerhört jobbig trötthet som infunnit sig i kroppen mest hela dagen.
2. Haft en mysig och kul stund med Alexander i em, roligt även med vårt aprilskämt.
3. Grattat en härlig vän som alltid funnits för mig och Alex när det har varit som tuffast...

Nu blir det sängen för en trötter tjej, sov gott och kramar från mig.

Kommentarer
Postat av: Annelie och Bubben

Oh vilken liten sötnos, tänk att han snart ska flytta till er =) ha ni ngt namn ännu till han? Kram kram

2009-04-02 @ 09:22:23
Postat av: Lotta

Mycket valpar är det nu, kan det va för jag själv är så valpsugen. Då är det mysigt att glädjas med er andra som har små godingar.

Ha en bra fredag/

kram

2009-04-03 @ 09:28:50
URL: http://gmunsterlander.blogg.se/
Postat av: Angelica

Han är så söt eran lille skrutt. Förstår att ni längtar



Kramar från Motala

2009-04-04 @ 16:24:22
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Angelica

Kollade in den där dokumentären på SVT Play som du sett Och jag håller med dig fullständigt Vilken galenskap. Hur kan man ha en så sneviden inställning till avel.



Kramar från Motala

2009-04-07 @ 12:15:24
URL: http://finastearabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0