Fredagen den 13:e

Oj, oj vilken dag. Den började hos farbror doktorn där jag gjorde en liten hälsokoll. Har känt mig lite halvkrasslig länge och hade lite högt blodtryck vid senaste cellprovstagning så jag tänkte att det är lika bra att kolla upp det. Blodtrycket var väldigt bra idag, skönt. Lämnade blod så de kan kolla så lilla Fia mår bra...
 
Sen efter lunch var det dags att bege sig till tandläkaren för att laga en tand där det lossnat en liten tandflisa, bedövning gjord och då upptäcker hon ett hål på tanden bredvid och då är det ju lika bra att laga den oxå och på så sätt blir jag genast 2026 kr fattigare. Jag fattar inte hur det kan vara så djädrans dyrt att få sina tänder lagade, det är ju ett måste för oss alla. Förstår de människor som inte går till tandläkaren men tycker det är synd att det är så. Det hade varit bra om det varit som hos doktorn att man betalar en summa och sedan gör de det som behöver göras... Förresten, höll på att glömma. När jag gick ut från tandläkaren och hade kommit en si så där 15 meter var det en kille som kollade så konstigt på mig och ner på mina fötter. Jag tänkte vad glor han på, jag fortsatte att gå och han fortsatte att glo, men va f-n tänkte jag tills jag själv kollade ner på mina fötter, behöver jag säga mer... Snyggt...haha...

För att sedan gå vidare i dagen så gick jag och Alex till vår frisör efter jobbet. Alexander blev superfin i håret som vanligt, tack Veronika för att du gör ett så bra jobb.
Men vad ska jag säga om, ja, honey...
Det är ju så att min frisör alltid får mixtra lite med färger och slingor och sådant när det gäller mitt hår. Sagt och gjort så även denna gång. De hade varit på kurs i veckan och blivit inspirerade. Nu var det inne att färga håret i honungsfärg, hmm, tänkte jag. Gult var det första som kom upp i mitt huvud. Ne, sa frisör det är honungsfärg. Tja, tänkte jag det lät fint så då börja vi. Då skulle hon färga på ett lite annorlunda sätt. En bit av överhåret i honung och underhåret mörkt som innan. Jag var ju då självklart den första att få den här färgningen, bra med testpersoner, haha. Men det gick ju inte riktigt som hon tänkt och jag såg hur tankeverksamheten pågick i min frisörs huvud, tur jag känner henne annars hade jag nog blivit lite orolig. Men jag vet att hon alltid fixar till allt så lugnet infann sig igen. Men det innebar lite överfärgningar och väldigt mycket längre tid hos frissan än planerat. Till slut skrattade vi åt allt och sa att det är ju fredagen den 13:e idag. Blev väldigt nöjd till slut, så allt slutade lycklligt som alltid efter ett besök hos min braiga frisör. Men hon har redan planer på hur hon vill klippa mig nästa gång, vågar jag, haha...


Nu har det varit en skön stund i soffan med alla dansande paren och sonen bredvid och Angelica i Motala över msn. En trevlig kväll och ett bra avslut på dagen.
En sak till, snön har kommit till Kalmar till min sons stora förtjusning.


Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Varit hos doktorn och gjort en liten hälsokoll.
2. Behållt lugnet under mitt långa tandläkarbesök, behöll även lugnet när jag såg kostnaden, då iaf, haha.
3. Avslutade dagen bra med lugn och ro i närheten av den jag älskar mest på denna jord.

Sov gott alla och dröm söta drömmar.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Va fin du blev i den nya färgen, lite ljusare va? Tack för en mysig kväll



Kramar från Motala

2009-02-13 @ 23:47:28
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Oj oj.... vad man kan hinna med. Fin som bara den blev frillan ju. Tur du tog blodtrycket innan besöket hos din frisör med tanke på färgen, innan den satt på plats.

Sov Gott!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-02-14 @ 00:10:03
Postat av: Johanna

ja lika bra att ta allt dyrt på en dag =)

2009-02-14 @ 07:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0