Hänt i veckan...

I onsdags var vi inne i stan en sväng och kollade lite bokrea. Alexander köpte 5 böcker och jag köpte 1 bok, det var Barack Obamas bok, känner att det är en sådan bok man bör ha läst. Har även beställt ett par böcker som jag läser nu. Bland annat en om hur det är att tampas med tonåringar, haha kan behövas snart med tanke på att Alex närmar sig 12 år.

Ytterligare en härlig sak som hände i onsdags kväll. Mina goa vänner Susanne och Peo fick en liten bebis, en liten kille på 3020g och 49cm lång. Så efter jobbet på torsdagen åkte jag till BB för att få se det lilla underverket. Så himla liten och söt, mitt hjärta blev lyckligt. Ett nytt liv har fötts och får ta del av livets härligheter.

Sen kom då helgen igen efter ytterlligare en snabb vecka, som jag tjatar om detta, men det går såååååååååå himla fort. I fredags efter jobbet packade vi in oss i bilen och for till Mönsterås simhall. Det var jag, Alex och hans två kompisar Robin och Kalle. En härlig avslutning på veckan, som vi alla uppskattar lika mycket...

Därefter blev det övernattning här hemma, grabbsen trivs så bra tillsammans och har verkligen funnit varandra. Känns härligt för bra kompisar behöver alla ha.

Lördagen har varit lugn och skön. Tog en promenad under förmiddagen, jätteskönt. Solen sken och våren närmar sig till min stora glädje. När sedan övernattningsgästerna lämnat boet så for Alex och jag ut till en härlig vän med son. Annelie och hennes charmkille William. En liten kille som vi tycker så himla mycket om, han finns i våra hjärtan och värmer gott.

Alexander passade på att rida Einstein också, de är ett så vackert par. Han provred även den lille men kanske inte med så bra resultat. Benen släpade nästintill i marken, haha. Vi gick sedan ut en långrunda, William till vagns och Alexander till häst och Annelie och jag till fots. Så himla skönt och avkopplande, det är härligt att komma ut till landet.

Liten present till William som roade både liten och stor.

Presenten tycks också ha väldigt roligt.

Ut till hästarna...

Ytterligare en liten present till gullungen, en björnligan mössa.

Vackra söta hästen...


Så vackra...

Så fina...

Även Annelie blev sugen och tog sig en tur...

...och då fick ryttare nr 1 ansvara för vagnen.


Ridningen över, jaaa då rullar vi runt lite i hagen, magen upp och benen runt, jippie...

Och här är den lilla, söt och lite busig har vi fått höra...

Tack Annelie  min söta, fina vän för en härlig dag med mycket frisk luft och härliga William pussar och hejdå kramar. Sen bar det hemmåt. Maten skulle lagas och sen var det dags för melodifestivalen. Spännande att höra låtarna och se upplägget den här gången. Tack Angelica för ytterligare en kul tv kväll med många goa kommentarer, du är en fin vän.

Det har varit en härlig dag med mycket frisk luft och goa promenader. Tänk om det vore lite mer lördag och lite mindre vardag, tänk så mycket härlig tid man skulle få med sina vänner då. Ibland känns det som att vardagen tar för mycket plats, men så är det för många så det gäller att fylla sin ledighet med bra saker som gör en lycklig och glad.

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Haft goa stunder med de tre grabbsen återigen, härlig pratstund vid frukostbordet.
2. Åkt och hälsat på en härlig vän som betyder mycket för mig, kramat hennes goa lille son och fått pussar och kramar, tack Annelie och William för en härlig stund.
3. Lagat god mat och haft en bra tv stund med min son, skrattat och hejat på låtarna och kramat godnatt och haft lite egentid med en film...

Sov gott alla och tänk på att ni måste fylla dagarna med sådant ni mår bra av och som gör andra medmänniskor glada. Tänk på att ett leende är gratis och det är så lätt att ge andra och det kan betyda mer än du anar att få ett äkta leende av en medmänniska.

*Puss och Kram*


Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Nää planera in en helg här uppe nu!!!

2009-03-01 @ 07:31:13
Postat av: Angelica

Vilken härlig lördag och underbara bilder på Alex o Einstein. Tack själv för en trevlig Melodifestivalstund. Du är en go vän



Kramar från Motala

2009-03-01 @ 12:30:35
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vilka fina bilder, på sonen och Eine. Kul att ni passar på att rida lite när ni är hos Annelie. William blev ju hur gullig som helst i sin nya mössa.

Kram

2009-03-01 @ 22:03:05
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt härlig dag fick vi! Men nästa gång är det mamma Fia som ska ha ridkläder på =) Kram kram

2009-03-02 @ 22:35:18
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en bra dag :)

allt väl?

2009-03-08 @ 00:03:41
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0