Lördagen...

...är här och det blir förmodligen en riktig hemma/slappardag eller kanske en städdag om humöret till det finnes. Jag och Moltaz har precis varit ute på promenad och Alexander har badat i badkaret den här gången, annars har han mest tillbringat sin tid i poolen eller badplatsen med sina kompisar. Vädret är väl inte direkt någon favorit men vad gör man, jo det bästa av det. Regnet hänger över en som en retsam bacill, solen lyser långt därbakom molnen och kan inte riktigt bestämma sig för om den ska komma fram eller inte... Snälla kom fram snart... Ska vara så snäll... Nu öser regnet ner här utanför... Nu cirka 30 minuter senare skiner solen...

Moltaz har hunnit att bli 17 veckor och vi har haft honom i 7 veckor, jisses vad tiden går fort. Vilken härlig resa det har varit, jobbig emellanåt men för det mesta helt underbar. Har upptäckt att han är rumsren nu, så skönt inga fler kisspölar att torka upp... Hoppas jag... Han har vuxit som bara den, han är nästan dubbelt så stor som när vi fick hem honom. Igår när vi var ute på vår kvällsrunda så mötte vi en brorsa till Moltaz från en tidigare kull. Han är så fin och trevlig, de hälsade och tyckte livet var helt undernbart. Vi ska träffas fler gånger bestämde vi, känner matte sen tidigare och de bor inte så långt ifrån oss. Moltaz lyssnar väldigt bra och är lättlärd. Vi övar mycket inkallning och stoppövningar och sökövningar där vi gömmer oss själva ute på våra promenader, vi gömmer även godis på olika höjder och ställen, det gillar han skarpt, att få använda huvudet. Att gå i trappor det fullkomligen älskar han, vart vi än går så nog sjutton ska han prova alla trappor som kommer i vår väg och det spelar ingen roll vad det är för underlag på trappan. Han klättrar glatt upp och ner, han har till och med klättrat upp i en väderkvarn på Öland...

Mattemys...

       Moltaz i sin nyinköpta bur "voffar" lite på morrfar och husse...

Fikastund på Öland under en av våra Ölandsutflykter.

Husse är så rolig, han tar mig alltid med på äventyr...

Fina sonen, jag älskar dig min prins...

Husse vänta, jag kommer...

Söta, fina Moltaz du är vår glädje...

IGÅR DEN 10/7 FYLLDE MIN FINA LILLEBROR FREDRIK 30 ÅR, ETT STORT GRATTIS TILL DIG MIN KÄRA BROR. VI SYNS SNART.


Nu ska jag baka lite kärleksmums, mockarutor. Ja, kär kaka har många namn. Moltaz sover och Alexander sitter och tecknar lite. En riktig slölördag har det blivit än så länge här hemma och det lär det nog bli resten av dagen med.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Härligt att kunna ta dessa slödagar utan massa måsten.



Kramar från Motala

2009-07-12 @ 11:16:52
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Johanna och Gänget

Underbara fina ni! Tänk att du varit ledig i 7 veckor redan!!!

2009-07-12 @ 12:25:54
Postat av: Lotta

Mmmmmmmmmm va härligt med Öland.

Oj vad tiden gått fort...... redan gått 7 veckor. Snart dax att börja jobba då ju?

Kram

2009-07-12 @ 16:52:15
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Smickrande, verkligen smickrande.

2009-07-15 @ 10:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0