Underbara kvällspromenader..

Alexander, jag och Moltaz är ute och går en härlig långpromenad varje kväll. Varje kväll tar vi nya vägar, nya spännande platser för Moltaz att ta del av. Det blir många positiva möten för Moltaz både med människor och djur. Häromkvällen träffade vi en handikappad tjej med familj och hund. Det är så härligt att se hur han möter annorlunda saker och hur fint han beter sig. Under våra promenader kör vi alltid några övningar i sök och lite annat hundnyttigt, allt för att vi ska få en så fin hund som möjligt i vuxen ålder. Moltaz verkligen älskar att få vara med och att få använda sitt huvud och han ser så stolt ut när vi berömmer och överöser kärlek till honom. Vi älskar vår fina hund så mycket... På vår kvällspromenad mötte vi en gammal bekantskap och hennes STORA hund. Det var en gigantisk Rottweiler, men gud så snäll. Han var som en stor krambjörn och Moltaz gillade honom skarpt... Så nyttigt för honom att möta hundar i alla dess storlekar och färger.

Idag ska vi köra över till Öland och kolla in en hundbadplats. Vi får väl se om vår lilla badkruka doppar sig, hihi.

Moltaz dagbok:
Igår så var matte och jag ute på gården och lekte, hon kastade min älskade tennisboll och jag hämtade den och så kastade hon och så höll vi på. Jag älskar verkligen den där bollen. Såååååååååå kul... Senare under kvällen så gick vi ut och gissa vad jag mötte... Först visste jag inte hur jag skulle bete mig, han var så STOR... Men det var något spännande, nåågot som  lockade så jag tog mod till mig och gick fram och luktade lite... Passade på att skälla lite också, jisses så nära han kom, det är lika bra att hoppa undan lite... Hmm, han verkar ju hundigt trevlig. Jag tar nog och nosar lite till och han verkar gilla mig... Spännande.... Vi gick till en äng och där fick vi springa och leka en stund, sååååååååå roligt, men han var allt lite slö och hängde inte riktigt med i mitt tempo... Åh, det här vill jag göra om.... En stor, svart, härlig och snäll kompis...

Voff voff från Moltaz


Nu ska vi ta och packa ihop oss för en färd till Öland och förhoppningsvis lite bad för oss alla tre... Ha en riktigt skön dag och njut av det vackra som erbjuds i er närhet...

Lite uppdatering: Blev ingen Ölandstur för skyfall och åska med dunder och brak härjar över oss, himlen är kolsvart.


*Nospussar och kramar till er alla från lilla flocken här hemma*

Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

Mysigt ni har det! Ska bli kul att ses!

2009-07-05 @ 15:03:58
Postat av: Angelica

Så härligt med mysiga upptäcksfärder på kvällarna för er och Moltaz. Ni kommer få en supermysig hund även när han växt upp.



Kramar från Motala

2009-07-05 @ 19:34:27
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Va synd att ni inte körde till Öland, här har inte åskat och inga skyfall där vi har varit. Vill du bada med vovve så prova Mellösa, kanon att bada med jycke.

Kram

2009-07-08 @ 23:04:41
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0