Skälby utflykt

Idag tog vi med en fikakorg och begav oss till Skälby, en oas inte långt hemifrån. Där finns en hel del djur, vacker natur och en stor, härlig lekplats för barnen. Vi började med att kolla in djuren. Tupparna, hönorna, hästarna, grisarna gick bra men när vi kom till getterna så fy tusan så otäcka de var. Då skällde Moltaz ut dem. Getterna fortsatte att glo i lugnan ro och undrade nog vad det var för en liten galning som stod utanför staketet. Vi gick vidare och satte oss på en stor äng för att inta lite god fika. Alexander målade lite och jag läste en stund och Moltaz han busade och gick omkring med sin kåse som han fick vatten i, det såg så sött ut. Det var dessutom vatten kvar i den, men han bar den så försiktigt.
Det har varit en underbar dag, dock lite kylig men solen sken och gjorde sitt bästa för att värma oss.

Den här var ju så himla otäck låter Moltaz hälsa...


Konrad och Karoline



Fikastund och mysstund

Sedan gick vi till lekplatsen

Fina solen

Och så här trött vart lilleman när vi kom till lekplatsen...


Nu har vi fått mat i magen och en valp sover gott och en son är nöjd och belåten och sitter inne vid tvn. Nu ska jag ta lite kväller oxå. Är lite trötter. Det har varit en härlig lördag och Sveriges Nationaldag dessutom. Nu spelas det fotboll och jag ska se hur det går för Sverige... Heja...

Tre saker jag har gjort bra idag:
1. Pratat och umgåtts mycket med min son idag, haft en trevlig dag tillsammans.
2. Åkt förbi lasarettet och sagt hej till Alex kompis Kalle som blivit sparkad av en häst idag, det blev röntgen men det var okey med foten/benet. Tack och lov för det...
3. Varit glad och njutit av luften och den vackra miljön vi vistats i idag, tecknat och läst tillsammans med min fina son.

Nu väntar soffan på mig. Önskar er alla en fortsatt bra lördag. Se till att slöa ordentligt och med gott samvete för det är vi värda, vi människor som jämt utför så mycket i vardagen.
*PUSS OCH KRAM*

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken underbar lördag ni hade! Hoppas att ni får många många fler sådana i sommar framförallt.



Kramar från Motala

2009-06-07 @ 07:58:51
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Lotta

Mysdagar är gott att ha på lager när dagar kommer som inte är så uppåt. Bra med miljöträning för Moltaz. Gozzi gillade inte getter när han var liten, vet inte om det beror på lukten.

Ha en trevlig söndag.

Kram

2009-06-07 @ 14:01:48
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Johanna och gänget

Skälby kan jag verkligen sakna!

2009-06-07 @ 15:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0