Neråt!!

Nu ska jag neråt igen, viktmässigt sett. Jag var ju så duktig med vikten för ett tag sedan. Men sen tog godismänniskan i mig över och vips så är man där igen med lite för många ringar :-). Även om det är så gott så kan man inte ha "lördag hela veckan". Fram tills jag var en si så där 34 år så var det aldrig några problem med att äta gottgott. Men ju äldre man blir ju svårare är det att hålla sig fit, hm, orättvist... Men som sagt det är ju bara jag som kan göra en förändring och det ska ske nu. Först var jag inne på att ta bort allt det söta och goda helt.. Men va fasen det är ju så gott så det är ju dumt att plocka bort det helt.

Så det som gäller för Sofie år 2010 är:

Att jag bara ska äta godis, kakor och annat gott en gång i månaden.
Att jag ska bara äta en portion mat och äta långsamt så mättnadskänslan hinner infinna sig.
Att jag ska äta var tredje timme så suget på sött försvinner eller minskar..
Att jag ska börja träna på Nordic Club 1 gång i veckan tills rutin infaller, därefter ska jag öka antal träningsdagar.
Att jag ska göra 50 situps 4 dagar i veckan.
Att jag ska promenera fram och tillbaka till jobbet de flesta dagar.
Att jag ska fortsätta med mina härliga promenader med fina Moltaz.

På så sätt ska jag komma tillrätta med de där överflödiga kilona och även kunna unna mig av livets goda ting. Målet är att gå ner en hel del fram till sommaren. Åter kunna komma i en del av min garderob här hemma.

Så nu sitter jag här en fredagkväll i min sköna soffa UTAN GODIS...

Hoppas ni har en bra fredagskväll med mycket värme och kärlek...
*Puss puss från mig*

Lite kort på min älskade lilla flock...




William öppnar sitt "storebrorspaket" se den äkta glädjen..

Lillasyster Nea, så liten, så söt...

Fina älskade NI, älskar er så mycket.



Nu blir det en kvällsrunda med sötisen och sen lite läsning innan jag somnar gott.

Sov så gott alla fina Ni..


Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

åå jag ska med kämpa mej lite neråt igenm..detta eviga tragglande!

2010-01-15 @ 22:39:38
Postat av: Lotta

Det är så det är, ingen annan än en själv som kan ta tag i det. Jag kör med lördagsgodis, tråkigt att vänta en hel månad tycker jag. Har även börjat med lite hemmagympa, man kan ju göra massor av övningar till tv-tittandet. Vilka fina kort på mina älskade barnbarn, de är ju så söta och mysiga.

Ha en trevlig lördagskväll

Kram Kram

2010-01-16 @ 16:56:06
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vilka bra mål du har satt upp. Önskar dig lycka till!

Och härliga kort på nära och kära med =)

Kramar till er

2010-01-17 @ 20:01:54
URL: http://finastearabella.blogg.se/
Postat av: Annelie m fam

Hejja dig gumman och jag vet hur envis du är =) men du har jag inte ett par jeans i din garderob som är mina!!! Kraaam kram

2010-01-17 @ 21:26:59
Postat av: Sofie

Haha, du Annelie... De där jeansen SKA jag komma i igen... Men om du e snäller kan du få låna :-)

Kram kram

2010-01-17 @ 22:28:50
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0